BEURSAPP BUX VERWELKOMT 500.000ste GEBRUIKER

Uitbreiding naar Duitsland succesvol. Scandinavië en België volgen.

Amsterdam, 13 juli 2016: BUX, de app die handelen op de beurs toegankelijk maakt voor iedereen, verwelkomde gisteren zijn half miljoenste gebruiker. Na een succesvolle lancering in Nederland en het Verenigd Koninkrijk eind 2014 en in Duitsland en Oostenrijk eind 2015, gaat BUX binnenkort van start in België en Scandinavië. “BUX heeft als doel om eind 2017 in heel Europa actief te zijn en deze mijlpaal is een belangrijke stap in de goede richting”, aldus BUX CEO Nick Bortot.

Het succes van BUX valt te verklaren uit de radicaal andere benadering van de beurs. Traditionele handelsplatformen zijn erg complex, beperken risico’s onvoldoende en rekenen forse transactiekosten. De BUX app heeft handelen op de beurs extreem eenvoudig, relatief veilig, betaalbaar en vooral ook educatief en leuk gemaakt. De community toepassingen van de BUX app, zoals een Whatsapp-achtige chatfunctionaliteit waarin gebruikers informatie met elkaar kunnen uitwisselen en discussiegroepen kunnen aanmaken, zorgen ervoor dat dat handelen op de beurs een bezigheid wordt die je samen met anderen kunt doen.

Hierdoor heeft een compleet nieuwe en jongere groep mensen de weg naar de beurs weten te vinden. De cijfers vormen hiervoor het bewijs: waar de gemiddelde leeftijd van de doe-hetzelf belegger tot nu toe 45 jaar oud was, is 61% van de BUX-ers jonger dan 35 jaar*. En 78% van de BUX-ers heeft geen tot weinig beleggingservaring*: BUX is de app waarmee de Millennial de beurs op gaat.

De BUX Community: innovatie in Finance

Eind vorig jaar introduceerde BUX als experiment nieuwe community toepassingen in de app, zoals een profielpagina waarin de mogelijkheid om vrienden te maken beter werd uitgelicht, chatgroepen, verbeterde BUX Battles en ‘BUX Channels’ - kanalen van bijvoorbeeld ervaren beleggers die beginners voorzien van tips en tricks.

Inmiddels maakt al meer dan 1/3 van de BUX-ers gebruik van de community features. Deze gebruikers geven aan dat zij zich sindsdien zekerder zijn gaan voelen over hun investeringen. “We ontwikkelen voortdurend nieuwe toepassingen in de app, waarbij we ons vooral laten inspireren door hele andere sectoren dan finance, zoals social, messaging en gaming. Dit is de enige manier om ‘me too’ producten te voorkomen en écht innovatief te zijn”, aldus BUX CEO Nick Bortot.

* Bron: BUX Typeform Client Survey 2015/2016

Contact:

Download BUX:

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2.5 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free investing possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany, Austria, France and Belgium. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, launched in 2020, now offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

BUX maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Of het nu gaat om lange termijn beleggen in aandelen en of om korte termijn handel in hefboomproducten. Sinds de officiële lancering van BUX in 2014 maken meer dan 2,5 miljoen mensen uit 9 Europese landen gebruik van de BUX apps. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. BUX X biedt handel in hefboomproducten en daarnaast is er een levendige trading community in de app. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in cryptocurrency beleggen. BUX heeft kantoren in Amsterdam en Londen en het bedrijf heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.