BEURSAPP BUX VERWELKOMT 500.000ste GEBRUIKER

Uitbreiding naar Duitsland succesvol. Scandinavië en België volgen.

Amsterdam, 13 juli 2016: BUX, de app die handelen op de beurs toegankelijk maakt voor iedereen, verwelkomde gisteren zijn half miljoenste gebruiker. Na een succesvolle lancering in Nederland en het Verenigd Koninkrijk eind 2014 en in Duitsland en Oostenrijk eind 2015, gaat BUX binnenkort van start in België en Scandinavië. “BUX heeft als doel om eind 2017 in heel Europa actief te zijn en deze mijlpaal is een belangrijke stap in de goede richting”, aldus BUX CEO Nick Bortot.

Het succes van BUX valt te verklaren uit de radicaal andere benadering van de beurs. Traditionele handelsplatformen zijn erg complex, beperken risico’s onvoldoende en rekenen forse transactiekosten. De BUX app heeft handelen op de beurs extreem eenvoudig, relatief veilig, betaalbaar en vooral ook educatief en leuk gemaakt. De community toepassingen van de BUX app, zoals een Whatsapp-achtige chatfunctionaliteit waarin gebruikers informatie met elkaar kunnen uitwisselen en discussiegroepen kunnen aanmaken, zorgen ervoor dat dat handelen op de beurs een bezigheid wordt die je samen met anderen kunt doen.

Hierdoor heeft een compleet nieuwe en jongere groep mensen de weg naar de beurs weten te vinden. De cijfers vormen hiervoor het bewijs: waar de gemiddelde leeftijd van de doe-hetzelf belegger tot nu toe 45 jaar oud was, is 61% van de BUX-ers jonger dan 35 jaar*. En 78% van de BUX-ers heeft geen tot weinig beleggingservaring*: BUX is de app waarmee de Millennial de beurs op gaat.

De BUX Community: innovatie in Finance

Eind vorig jaar introduceerde BUX als experiment nieuwe community toepassingen in de app, zoals een profielpagina waarin de mogelijkheid om vrienden te maken beter werd uitgelicht, chatgroepen, verbeterde BUX Battles en ‘BUX Channels’ - kanalen van bijvoorbeeld ervaren beleggers die beginners voorzien van tips en tricks.

Inmiddels maakt al meer dan 1/3 van de BUX-ers gebruik van de community features. Deze gebruikers geven aan dat zij zich sindsdien zekerder zijn gaan voelen over hun investeringen. “We ontwikkelen voortdurend nieuwe toepassingen in de app, waarbij we ons vooral laten inspireren door hele andere sectoren dan finance, zoals social, messaging en gaming. Dit is de enige manier om ‘me too’ producten te voorkomen en écht innovatief te zijn”, aldus BUX CEO Nick Bortot.

* Bron: BUX Typeform Client Survey 2015/2016

Contact:

Download BUX:

WHAT IS BUX?

BUX is a trading app that makes playing the markets super easy and relatively safe for everybody. You can now experience the excitement of the stock exchange, even if you don’t have tons of trading experience or wads of cash to spend. BUX brings the fun into finance and makes stocks trading accessible for everyone.

WHY DID WE START BUX?

Most people think the world of finance is super-complicated and mind-numbingly boring. But at BUX we know that the financial markets are, in fact, the most important, the biggest, the most influential and the most exciting game in the world. The financial markets are inseparably connected to international business, politics and our world economy, which makes trading stocks actually something super-interesting to do. But go and try to get this point across over a few drinks at a party: before you’ll know it, you’re the one standing in the corner, all by yourself, sadly trying to maintain a posture by nibbling on a party snack. We feel this needs to change. Now, finally, technology enables us to create an app which opens the markets for everyone and makes trading stocks as easy as liking a post on Facebook. Whereas traditional finance is as boring and elitist as classical music, BUX rocks the world of finance and let’s everyone experience how exciting trading stocks actually is. Enjoy the party!

ABOUT THE COMPANY

Four Dutch entrepreneurs founded BUX: Egbert Pronk, Nick Bortot, Robbert Bos, and Joost van de Wijgerd. BUX’s CEO Nick Bortot co-founded BinckBank, with over 550 employees, the largest online discount broker in the Netherlands, listed on the Euronext stock exchange. From the headquarters in Amsterdam, BUX sets out to rock the global world of finance. The team currently consists of 35 employees that have rolled out BUX in the Netherlands, United Kingdom, Germany, Austria and Italy, with plans to expand globally. BUX has received the honour of being listed in the Fintech50 2015 – the annual list of Europe’s most promising fintech start-ups. Holtzbrinck Ventures, Orange Growth Capital, Velocity Capital and Initial Capital have funded BUX. BUX’s trading partner is Ayondo Markets Limited, which is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority (FCA) and is covered by the Financial Services Compensation Scheme (FSCS).