BEURSAPP BUX HAALT € 6,1 MILJOEN OP MET NIEUWE INVESTERINGSRONDE

Duitse Holtzbrinck Ventures investeert in de Amsterdamse FinTech startup die de beurs voor iedereen toegankelijk wil maken.

Amsterdam, 17 februari 2016: BUX, de app die handelen op de beurs voor iedereen mogelijk maakt, heeft bij een derde investeringsronde €6,1 miljoen opgehaald waarmee het de indrukwekkende opmars in Europa kan voortzetten.

Ruim een jaar na de lancering heeft BUX 350.000 gebruikers en is het actief in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Oostenrijk. In deze landen heeft het bedrijf de beurswereld geopend voor een nieuw publiek: 60% van hen is jonger dan 34 jaar en 78%* heeft weinig tot geen ervaring met de beurs. Gebruikers beginnen daarom ook met nepgeld om de beurs op een risicoloze manier te leren kennen. Daarna kunnen zij eventueel met echt geld aan de slag. De totale waarde van alle echt geld transacties van BUX gebruikers is inmiddels €2,7 miljard.

Deze financieringsronde werd geleid door Holtzbrinck Ventures, een vooraanstaande Duitse durfinvesteerder met kantoren in Berlijn en München. Holtzbrinck investeerde eerder in een vroeg stadium in bedrijven als Zalando, Bol.com, Parship en HelloFresh.

Holtzbrinck Ventures steunt hiermee de missie van BUX om de financiële wereld op te schudden en handelen op de beurs aantrekkelijk te maken voor een nieuwe generatie:

“BUX maakt de beurs toegankelijk voor een generatie die opgroeide in een tijd waarin financiële dienstverleners worden gewantrouwd. Deze generatie heeft weinig op met de financiële wereld. Wat BUX heeft gedaan is de beurs aantrekkelijk maken voor deze ‘millennials’ door het handelen extreem te vereenvoudigen, gamification toe te passen en sociale elementen toe te voegen. Tegelijkertijd zorgt BUX voor een veilige omgeving waar nieuwkomers op een verantwoorde wijze de beurs kunnen leren kennen”

Barbod Namini, Holtzbrinck Ventures

Nick Bortot, oprichter en CEO van BUX licht toe:

“De lancering van BUX in Duitsland is een belangrijke stap binnen onze Europese groeistrategie. Daarom zijn we ontzettend blij met een vooraanstaande partij als Holtzbrinck Ventures. Met deze investeringsronde zijn we in staat om ons team te versterken. Verder willen we met de nieuwe financiering met name de ‘social’ aspecten van BUX verder uitbreiden. Sinds de lancering is BUX uitgegroeid tot meer dan alleen een app om te handelen op de beurs. Het is een sociaal platform geworden waar gebruikers tips uitwisselen en dagelijks terugkeren om de financiële markten te bespreken. Inmiddels worden er maandelijks meer dan 100.000 berichten tussen gebruikers uitgewisseld.”

Nick Bortot, CEO BUX

Andere investeerders in deze ronde zijn Orange Growth Capital en Velocity Capital. Twee partijen die ook al in eerdere investeringsronden participeerden.

Contact:

Download BUX:

WHAT IS BUX?

BUX is a trading app that makes playing the markets super easy and relatively safe for everybody. You can now experience the excitement of the stock exchange, even if you don’t have tons of trading experience or wads of cash to spend. BUX brings the fun into finance and makes stocks trading accessible for everyone.

WHY DID WE START BUX?

Most people think the world of finance is super-complicated and mind-numbingly boring. But at BUX we know that the financial markets are, in fact, the most important, the biggest, the most influential and the most exciting game in the world. The financial markets are inseparably connected to international business, politics and our world economy, which makes trading stocks actually something super-interesting to do. But go and try to get this point across over a few drinks at a party: before you’ll know it, you’re the one standing in the corner, all by yourself, sadly trying to maintain a posture by nibbling on a party snack. We feel this needs to change. Now, finally, technology enables us to create an app which opens the markets for everyone and makes trading stocks as easy as liking a post on Facebook. Whereas traditional finance is as boring and elitist as classical music, BUX rocks the world of finance and let’s everyone experience how exciting trading stocks actually is. Enjoy the party!

ABOUT THE COMPANY

Four Dutch entrepreneurs founded BUX: Egbert Pronk, Nick Bortot, Robbert Bos, and Joost van de Wijgerd. BUX’s CEO Nick Bortot co-founded BinckBank, with over 550 employees, the largest online discount broker in the Netherlands, listed on the Euronext stock exchange. From the headquarters in Amsterdam, BUX sets out to rock the global world of finance. The team currently consists of 35 employees that have rolled out BUX in the Netherlands, United Kingdom, Germany, Austria and Italy, with plans to expand globally. BUX has received the honour of being listed in the Fintech50 2015 – the annual list of Europe’s most promising fintech start-ups. Holtzbrinck Ventures, Orange Growth Capital, Velocity Capital and Initial Capital have funded BUX. BUX’s trading partner is Ayondo Markets Limited, which is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority (FCA) and is covered by the Financial Services Compensation Scheme (FSCS).