BEURSAPP BUX HAALT € 6,1 MILJOEN OP MET NIEUWE INVESTERINGSRONDE

Duitse Holtzbrinck Ventures investeert in de Amsterdamse FinTech startup die de beurs voor iedereen toegankelijk wil maken.

Amsterdam, 17 februari 2016: BUX, de app die handelen op de beurs voor iedereen mogelijk maakt, heeft bij een derde investeringsronde €6,1 miljoen opgehaald waarmee het de indrukwekkende opmars in Europa kan voortzetten.

Ruim een jaar na de lancering heeft BUX 350.000 gebruikers en is het actief in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Oostenrijk. In deze landen heeft het bedrijf de beurswereld geopend voor een nieuw publiek: 60% van hen is jonger dan 34 jaar en 78%* heeft weinig tot geen ervaring met de beurs. Gebruikers beginnen daarom ook met nepgeld om de beurs op een risicoloze manier te leren kennen. Daarna kunnen zij eventueel met echt geld aan de slag. De totale waarde van alle echt geld transacties van BUX gebruikers is inmiddels €2,7 miljard.

Deze financieringsronde werd geleid door Holtzbrinck Ventures, een vooraanstaande Duitse durfinvesteerder met kantoren in Berlijn en München. Holtzbrinck investeerde eerder in een vroeg stadium in bedrijven als Zalando, Bol.com, Parship en HelloFresh.

Holtzbrinck Ventures steunt hiermee de missie van BUX om de financiële wereld op te schudden en handelen op de beurs aantrekkelijk te maken voor een nieuwe generatie:

“BUX maakt de beurs toegankelijk voor een generatie die opgroeide in een tijd waarin financiële dienstverleners worden gewantrouwd. Deze generatie heeft weinig op met de financiële wereld. Wat BUX heeft gedaan is de beurs aantrekkelijk maken voor deze ‘millennials’ door het handelen extreem te vereenvoudigen, gamification toe te passen en sociale elementen toe te voegen. Tegelijkertijd zorgt BUX voor een veilige omgeving waar nieuwkomers op een verantwoorde wijze de beurs kunnen leren kennen”

Barbod Namini, Holtzbrinck Ventures

Nick Bortot, oprichter en CEO van BUX licht toe:

“De lancering van BUX in Duitsland is een belangrijke stap binnen onze Europese groeistrategie. Daarom zijn we ontzettend blij met een vooraanstaande partij als Holtzbrinck Ventures. Met deze investeringsronde zijn we in staat om ons team te versterken. Verder willen we met de nieuwe financiering met name de ‘social’ aspecten van BUX verder uitbreiden. Sinds de lancering is BUX uitgegroeid tot meer dan alleen een app om te handelen op de beurs. Het is een sociaal platform geworden waar gebruikers tips uitwisselen en dagelijks terugkeren om de financiële markten te bespreken. Inmiddels worden er maandelijks meer dan 100.000 berichten tussen gebruikers uitgewisseld.”

Nick Bortot, CEO BUX

Andere investeerders in deze ronde zijn Orange Growth Capital en Velocity Capital. Twee partijen die ook al in eerdere investeringsronden participeerden.

Contact:

Download BUX:

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money through its platforms which offer commission-free investing as well as leveraged trading, all powered by a vibrant community. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2 million users across 9 countries in Europe. In summer 2019, BUX will be introducing STOCKS, where users will be able to invest commission free in the brands they care about. STOCKS will launch in the Netherlands, Germany and Austria, followed by a broader rollout across Europe in the coming year. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Finch Capital and Initial Capital.

Follow BUX at facebook.com/BUXSocial, or Instagram @bux.app or Twitter @bux. To learn more about STOCKS, or to sign up for our waiting list, visit us at www.stocks.getbux.com.