BELEGGINGSAPP BUX HAALT € 1,7 MILJOEN OP OM EUROPESE UITROL TE VERSNELLEN

Silicon Valley gaming VC investeert in Amsterdamse financiële startup

Amsterdam, 3 september 2015: BUX, de beleggingsapp die de beurs toegankelijk maakt voor iedereen, heeft in een tweede financieringsronde € 1,7 miljoen opgehaald om haar groei verder te versnellen. BUX startte nog geen jaar geleden in Nederland. Op dit moment heeft de app meer dan 200.000 gebruikers in Nederland en Groot Brittannië. BUX heeft een compleet nieuwe groep mensen geënthousiasmeerd voor de beurs: 79%* van de gebruikers heeft nauwelijks tot geen beleggingservaring.

De belangrijkste investeerder in deze financieringsronde is Initial Capital, een Venture Capitalist met kantoren in Silicon Valley en Londen, die onder andere gaming bedrijven zoals Space Ape, Super Evil Mega Corp en Supercell heeft helpen groeien. De investering van Initial Capital onderschrijft de missie van BUX: de startup wil handelen op de financiële markten toegankelijk maken voor iedereen, onder andere door toepassing van gamification. Daarmee weet BUX de jongere generatie, opgegroeid met smartphones, games en social media, maar tot op heden met weinig interesse voor de beurs, te enthousiasmeren voor de financiële wereld.

“Het gamificeren van de financiële markten is niet gemakkelijk. Je hebt een uniek team nodig van mensen die elkaar van nature niet opzoeken: gamers en mensen met ervaring in de financiële markten. Het is BUX gelukt om zo’n team samen te stellen. Om deze reden en vanwege de groei die BUX in nog geen jaar heeft laten zien, zijn we super enthousiast over onze deelname in BUX. We helpen BUX graag om de traditionele beleggingssector opnieuw uit te vinden.”

Shukri Shammas, founder en partner van Initial Capital

“BUX is het resultaat van een kruisbestuiving tussen twee sectoren: die van gaming en trading - een goed startpunt voor radicale innovatie. Met de deelname van Initial Capital kunnen we nu als fintech bedrijf gebruik maken van de kennis van één van de belangrijkste Investeerders in de gaming sector. Daar zijn we ontzettend blij mee.”

Nick Bortot, CEO BUX

Andere investeerders die in deze financieringsronde hebben deelgenomen zijn fintech investeerder Velocity Capital en 5Square. De eerste financieringsronde is gefinancierd door investeerder Orange Growth Capital en de oprichters van BUX.

Contact:

Download BUX:

WHAT IS BUX?

BUX is a trading app that makes playing the markets super easy and relatively safe for everybody. You can now experience the excitement of the stock exchange, even if you don’t have tons of trading experience or wads of cash to spend. BUX brings the fun into finance and makes stocks trading accessible for everyone.

WHY DID WE START BUX?

Most people think the world of finance is super-complicated and mind-numbingly boring. But at BUX we know that the financial markets are, in fact, the most important, the biggest, the most influential and the most exciting game in the world. The financial markets are inseparably connected to international business, politics and our world economy, which makes trading stocks actually something super-interesting to do. But go and try to get this point across over a few drinks at a party: before you’ll know it, you’re the one standing in the corner, all by yourself, sadly trying to maintain a posture by nibbling on a party snack. We feel this needs to change. Now, finally, technology enables us to create an app which opens the markets for everyone and makes trading stocks as easy as liking a post on Facebook. Whereas traditional finance is as boring and elitist as classical music, BUX rocks the world of finance and let’s everyone experience how exciting trading stocks actually is. Enjoy the party!

ABOUT THE COMPANY

Four Dutch entrepreneurs founded BUX: Egbert Pronk, Nick Bortot, Robbert Bos, and Joost van de Wijgerd. BUX’s CEO Nick Bortot co-founded BinckBank, with over 550 employees, the largest online discount broker in the Netherlands, listed on the Euronext stock exchange. From the headquarters in Amsterdam, BUX sets out to rock the global world of finance. The team currently consists of 35 employees that have rolled out BUX in the Netherlands, United Kingdom, Germany, Austria and Italy, with plans to expand globally. BUX has received the honour of being listed in the Fintech50 2015 – the annual list of Europe’s most promising fintech start-ups. Holtzbrinck Ventures, Orange Growth Capital, Velocity Capital and Initial Capital have funded BUX. BUX’s trading partner is Ayondo Markets Limited, which is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority (FCA) and is covered by the Financial Services Compensation Scheme (FSCS).