BELEGGINGSAPP BUX HAALT € 1,7 MILJOEN OP OM EUROPESE UITROL TE VERSNELLEN

Silicon Valley gaming VC investeert in Amsterdamse financiële startup

Amsterdam, 3 september 2015: BUX, de beleggingsapp die de beurs toegankelijk maakt voor iedereen, heeft in een tweede financieringsronde € 1,7 miljoen opgehaald om haar groei verder te versnellen. BUX startte nog geen jaar geleden in Nederland. Op dit moment heeft de app meer dan 200.000 gebruikers in Nederland en Groot Brittannië. BUX heeft een compleet nieuwe groep mensen geënthousiasmeerd voor de beurs: 79%* van de gebruikers heeft nauwelijks tot geen beleggingservaring.

De belangrijkste investeerder in deze financieringsronde is Initial Capital, een Venture Capitalist met kantoren in Silicon Valley en Londen, die onder andere gaming bedrijven zoals Space Ape, Super Evil Mega Corp en Supercell heeft helpen groeien. De investering van Initial Capital onderschrijft de missie van BUX: de startup wil handelen op de financiële markten toegankelijk maken voor iedereen, onder andere door toepassing van gamification. Daarmee weet BUX de jongere generatie, opgegroeid met smartphones, games en social media, maar tot op heden met weinig interesse voor de beurs, te enthousiasmeren voor de financiële wereld.

“Het gamificeren van de financiële markten is niet gemakkelijk. Je hebt een uniek team nodig van mensen die elkaar van nature niet opzoeken: gamers en mensen met ervaring in de financiële markten. Het is BUX gelukt om zo’n team samen te stellen. Om deze reden en vanwege de groei die BUX in nog geen jaar heeft laten zien, zijn we super enthousiast over onze deelname in BUX. We helpen BUX graag om de traditionele beleggingssector opnieuw uit te vinden.”

Shukri Shammas, founder en partner van Initial Capital

“BUX is het resultaat van een kruisbestuiving tussen twee sectoren: die van gaming en trading - een goed startpunt voor radicale innovatie. Met de deelname van Initial Capital kunnen we nu als fintech bedrijf gebruik maken van de kennis van één van de belangrijkste Investeerders in de gaming sector. Daar zijn we ontzettend blij mee.”

Nick Bortot, CEO BUX

Andere investeerders die in deze financieringsronde hebben deelgenomen zijn fintech investeerder Velocity Capital en 5Square. De eerste financieringsronde is gefinancierd door investeerder Orange Growth Capital en de oprichters van BUX.

Contact:

Download BUX:

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2.5 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free investing possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany, Austria, France and Belgium. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, launched in 2020, now offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

BUX maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Of het nu gaat om lange termijn beleggen in aandelen en of om korte termijn handel in hefboomproducten. Sinds de officiële lancering van BUX in 2014 maken meer dan 2,5 miljoen mensen uit 9 Europese landen gebruik van de BUX apps. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. BUX X biedt handel in hefboomproducten en daarnaast is er een levendige trading community in de app. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in cryptocurrency beleggen. BUX heeft kantoren in Amsterdam en Londen en het bedrijf heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.