BUX ZET WERELD VAN BELEGGEN OP Z'N KOP MET 'CASUAL TRADING APP'

CEO Nick Bortot: “BUX maakt handelen op de beurs toegankelijker en leuker dan ooit”

Amsterdam, 11 september 2014: Voor iedereen die de wereld van Wall Street en de AEX fascinerend vindt, maar werd tegengehouden door de complexiteit van aandelenhandel, is vandaag BUX gelanceerd. BUX is een ‘casual trading app’: een app die beleggen eenvoudiger, toegankelijker en vooral ook leuker dan ooit maakt. Een gebruiker die BUX op z’n smartphone installeert is binnen drie minuten aan het handelen, met virtueel of met echt geld. En dat zonder te struikelen over jargon, ingewikkelde cijfers en moeilijke grafieken. Met BUX heeft iedereen de spanning en sensatie van de beurs voortaan altijd in z’n broekzak zitten. De app is gratis te downloaden in de Apple App Store.

Casual trading?

BUX biedt iets totaal nieuws op het gebied van online trading: de app combineert het beleggen zoals men gewend is bij een reguliere online broker met elementen van ‘casual games’, zoals Candy Crush of Clash of Clans. ‘Casual Trading’ noemen ze dat. De makers van de BUX app zijn erin geslaagd het handelen in aandelen extreem eenvoudig te maken: begrijpelijke, leerzame en leuke artikelen helpen de BUX-er te begrijpen wat er speelt op de markt, waarna men vervolgens kan kiezen: gaat het aandeel van bijvoorbeeld Adidas, Netflix, ING, Apple of Louis Vuitton omhoog of omlaag?

Nick Bortot, voormalig bestuurslid van BinckBank en oprichter / CEO van BUX: “Vroeger hoorde beleggen bij de wereld van het corporate bedrijfsleven. Maar tegenwoordig zijn het juist de disruptieve technologiebedrijven zoals Netflix en Facebook die de dienst uitmaken op de beurs. Doordat die bedrijven een enorme impact hebben op ons dagelijkse leven geloven we bij BUX dat er meer mensen dan ooit tevoren geïnteresseerd zijn in die wereld. Met BUX kunnen mensen die wereld beter gaan begrijpen, door er op een superlaagdrempelige manier in te beleggen.”

Fun in finance

Bij BUX begint iedereen eerst met funBUX, een virtuele munteenheid. Daarmee kan de gebruiker de volledige app gratis leren kennen. Beleggen met echt geld doet de BUX-er door in de app over te stappen naar seriousBUX. Dat kan al met een inleg van 50 euro, waarmee men vervolgens handelt tegen de laagste transactiekosten in Nederland, vanaf 35 eurocent. Wie het traden uiteindelijk echt in de vingers heeft kan het in de zogenaamde BUX Battles opnemen tegen vrienden of andere BUX-ers.

“Bij BUX doen we alles anders: we zien beleggen als een spannend spel waarbij oefening kunst baart, in plaats van een manier om van geld snel meer geld te maken. En er werken bij BUX geen bankiers, maar gamers, techies en creatieven – types die je doorgaans niet tegenkomt bij een financiële instelling. Na jaren van pessimisme willen we met BUX het plezier weer terugbrengen in de financiële wereld”, aldus Bortot.

Contact:

Download BUX:

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free trading possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany and Austria. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

The investment services of BUX Zero are authorised and regulated by the Dutch Authority for Financial Markets (Autoriteit Financiële Markten - AFM). BUX X is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority, FCA Register number 184333.