BUX ZET WERELD VAN BELEGGEN OP Z'N KOP MET 'CASUAL TRADING APP'

CEO Nick Bortot: “BUX maakt handelen op de beurs toegankelijker en leuker dan ooit”

Amsterdam, 11 september 2014: Voor iedereen die de wereld van Wall Street en de AEX fascinerend vindt, maar werd tegengehouden door de complexiteit van aandelenhandel, is vandaag BUX gelanceerd. BUX is een ‘casual trading app’: een app die beleggen eenvoudiger, toegankelijker en vooral ook leuker dan ooit maakt. Een gebruiker die BUX op z’n smartphone installeert is binnen drie minuten aan het handelen, met virtueel of met echt geld. En dat zonder te struikelen over jargon, ingewikkelde cijfers en moeilijke grafieken. Met BUX heeft iedereen de spanning en sensatie van de beurs voortaan altijd in z’n broekzak zitten. De app is gratis te downloaden in de Apple App Store.

Casual trading?

BUX biedt iets totaal nieuws op het gebied van online trading: de app combineert het beleggen zoals men gewend is bij een reguliere online broker met elementen van ‘casual games’, zoals Candy Crush of Clash of Clans. ‘Casual Trading’ noemen ze dat. De makers van de BUX app zijn erin geslaagd het handelen in aandelen extreem eenvoudig te maken: begrijpelijke, leerzame en leuke artikelen helpen de BUX-er te begrijpen wat er speelt op de markt, waarna men vervolgens kan kiezen: gaat het aandeel van bijvoorbeeld Adidas, Netflix, ING, Apple of Louis Vuitton omhoog of omlaag?

Nick Bortot, voormalig bestuurslid van BinckBank en oprichter / CEO van BUX: “Vroeger hoorde beleggen bij de wereld van het corporate bedrijfsleven. Maar tegenwoordig zijn het juist de disruptieve technologiebedrijven zoals Netflix en Facebook die de dienst uitmaken op de beurs. Doordat die bedrijven een enorme impact hebben op ons dagelijkse leven geloven we bij BUX dat er meer mensen dan ooit tevoren geïnteresseerd zijn in die wereld. Met BUX kunnen mensen die wereld beter gaan begrijpen, door er op een superlaagdrempelige manier in te beleggen.”

Fun in finance

Bij BUX begint iedereen eerst met funBUX, een virtuele munteenheid. Daarmee kan de gebruiker de volledige app gratis leren kennen. Beleggen met echt geld doet de BUX-er door in de app over te stappen naar seriousBUX. Dat kan al met een inleg van 50 euro, waarmee men vervolgens handelt tegen de laagste transactiekosten in Nederland, vanaf 35 eurocent. Wie het traden uiteindelijk echt in de vingers heeft kan het in de zogenaamde BUX Battles opnemen tegen vrienden of andere BUX-ers.

“Bij BUX doen we alles anders: we zien beleggen als een spannend spel waarbij oefening kunst baart, in plaats van een manier om van geld snel meer geld te maken. En er werken bij BUX geen bankiers, maar gamers, techies en creatieven – types die je doorgaans niet tegenkomt bij een financiële instelling. Na jaren van pessimisme willen we met BUX het plezier weer terugbrengen in de financiële wereld”, aldus Bortot.

Contact:

Download BUX:

WHAT IS BUX?

BUX is a trading app that makes playing the markets super easy and relatively safe for everybody. You can now experience the excitement of the stock exchange, even if you don’t have tons of trading experience or wads of cash to spend. BUX brings the fun into finance and makes stocks trading accessible for everyone.

WHY DID WE START BUX?

Most people think the world of finance is super-complicated and mind-numbingly boring. But at BUX we know that the financial markets are, in fact, the most important, the biggest, the most influential and the most exciting game in the world. The financial markets are inseparably connected to international business, politics and our world economy, which makes trading stocks actually something super-interesting to do. But go and try to get this point across over a few drinks at a party: before you’ll know it, you’re the one standing in the corner, all by yourself, sadly trying to maintain a posture by nibbling on a party snack. We feel this needs to change. Now, finally, technology enables us to create an app which opens the markets for everyone and makes trading stocks as easy as liking a post on Facebook. Whereas traditional finance is as boring and elitist as classical music, BUX rocks the world of finance and let’s everyone experience how exciting trading stocks actually is. Enjoy the party!

ABOUT THE COMPANY

Four Dutch entrepreneurs founded BUX: Egbert Pronk, Nick Bortot, Robbert Bos, and Joost van de Wijgerd. BUX’s CEO Nick Bortot co-founded BinckBank, with over 550 employees, the largest online discount broker in the Netherlands, listed on the Euronext stock exchange. From the headquarters in Amsterdam, BUX sets out to rock the global world of finance. The team currently consists of 35 employees that have rolled out BUX in the Netherlands, United Kingdom, Germany, Austria and Italy, with plans to expand globally. BUX has received the honour of being listed in the Fintech50 2015 – the annual list of Europe’s most promising fintech start-ups. Holtzbrinck Ventures, Orange Growth Capital, Velocity Capital and Initial Capital have funded BUX. BUX’s trading partner is Ayondo Markets Limited, which is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority (FCA) and is covered by the Financial Services Compensation Scheme (FSCS).