NIEUWE GROEP JONGE BELEGGERS ONTDEKT DE BEURS MET BUX

App van Amsterdamse startup in half jaar tijd meer dan 100.000 keer geïnstalleerd

Amsterdam, 24 maart 2015 - Een compleet nieuwe groep jonge mensen ontdekt de beurs met BUX, de app waarmee beleggen begrijpelijk en toegankelijk wordt voor iedereen. Sinds de livegang van de app medio september 2014 is BUX meer dan 100.000 keer geïnstalleerd. Nu blijkt dat 76% van de actieve BUX-ers geen of nauwelijks beleggingservaring heeft. En verder blijkt dat 59% van de BUX-ers jonger is dan 34, terwijl de gemiddelde leeftijd van de doe-het-zelf belegger in Nederland tot nu toe 45 jaar was.*

Deze resultaten onderschrijven de visie waarmee BUX een half jaar geleden is gestart. Oprichter Nick Bortot:

“Wij denken dat er veel meer mensen geïnteresseerd zijn in beleggen en de beurs dan tot nu toe werd aangenomen. Veel - vaak jonge – mensen worden echter tegen gehouden door de complexiteit, de risico’s en de kosten van de huidige beursplatformen. Wij presenteren beleggen op een veel eenvoudigere, hele leuke en een veiligere manier: we zien de beurs als het mooiste spel op aarde, dat niet alleen voor de grote bankjongens, maar voor iedereen toegankelijk moet zijn.”

Nick Bortot, CEO BUX

De vliegende start van BUX heeft er toe bijgedragen dat BUX uit meer dan 2000 Europese inzendingen recent in de Londense Fintech50 is opgenomen – een lijst van de 50 meest veelbelovende Europese financiële startups.

Over de BUX app

BUX maakt beleggen op de beurs heel begrijpelijk, eenvoudig, betaalbaar en vooral ook leuk: door gamification toe te passen wordt handelen op de beurs een leuke en leerzame bezigheid voor iedereen. Gebruikers oefenen eerst met virtueel geld (funBUX), waarna ze zelf kunnen beslissen of ze willen overstappen naar handelen met echt geld (seriousBUX). BUX startte in september 2014 met een iPhone app en is sinds kort ook beschikbaar op Android, waardoor nu heel Nederland eenvoudig kan beleggen op de beurs.

*Bron: BUX Typeform Client Survey 2015

Contact:

Download BUX:

WHAT IS BUX?

BUX is a trading app that makes playing the markets super easy and relatively safe for everybody. You can now experience the excitement of the stock exchange, even if you don’t have tons of trading experience or wads of cash to spend. BUX brings the fun into finance and makes stocks trading accessible for everyone.

WHY DID WE START BUX?

Most people think the world of finance is super-complicated and mind-numbingly boring. But at BUX we know that the financial markets are, in fact, the most important, the biggest, the most influential and the most exciting game in the world. The financial markets are inseparably connected to international business, politics and our world economy, which makes trading stocks actually something super-interesting to do. But go and try to get this point across over a few drinks at a party: before you’ll know it, you’re the one standing in the corner, all by yourself, sadly trying to maintain a posture by nibbling on a party snack. We feel this needs to change. Now, finally, technology enables us to create an app which opens the markets for everyone and makes trading stocks as easy as liking a post on Facebook. Whereas traditional finance is as boring and elitist as classical music, BUX rocks the world of finance and let’s everyone experience how exciting trading stocks actually is. Enjoy the party!

ABOUT THE COMPANY

Four Dutch entrepreneurs founded BUX: Egbert Pronk, Nick Bortot, Robbert Bos, and Joost van de Wijgerd. BUX’s CEO Nick Bortot co-founded BinckBank, with over 550 employees, the largest online discount broker in the Netherlands, listed on the Euronext stock exchange. From the headquarters in Amsterdam, BUX sets out to rock the global world of finance. The team currently consists of 35 employees that have rolled out BUX in the Netherlands, United Kingdom, Germany, Austria and Italy, with plans to expand globally. BUX has received the honour of being listed in the Fintech50 2015 – the annual list of Europe’s most promising fintech start-ups. Holtzbrinck Ventures, Orange Growth Capital, Velocity Capital and Initial Capital have funded BUX. BUX’s trading partner is Ayondo Markets Limited, which is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority (FCA) and is covered by the Financial Services Compensation Scheme (FSCS).