NIEUWE GROEP JONGE BELEGGERS ONTDEKT DE BEURS MET BUX

App van Amsterdamse startup in half jaar tijd meer dan 100.000 keer geïnstalleerd

Amsterdam, 24 maart 2015 - Een compleet nieuwe groep jonge mensen ontdekt de beurs met BUX, de app waarmee beleggen begrijpelijk en toegankelijk wordt voor iedereen. Sinds de livegang van de app medio september 2014 is BUX meer dan 100.000 keer geïnstalleerd. Nu blijkt dat 76% van de actieve BUX-ers geen of nauwelijks beleggingservaring heeft. En verder blijkt dat 59% van de BUX-ers jonger is dan 34, terwijl de gemiddelde leeftijd van de doe-het-zelf belegger in Nederland tot nu toe 45 jaar was.*

Deze resultaten onderschrijven de visie waarmee BUX een half jaar geleden is gestart. Oprichter Nick Bortot:

“Wij denken dat er veel meer mensen geïnteresseerd zijn in beleggen en de beurs dan tot nu toe werd aangenomen. Veel - vaak jonge – mensen worden echter tegen gehouden door de complexiteit, de risico’s en de kosten van de huidige beursplatformen. Wij presenteren beleggen op een veel eenvoudigere, hele leuke en een veiligere manier: we zien de beurs als het mooiste spel op aarde, dat niet alleen voor de grote bankjongens, maar voor iedereen toegankelijk moet zijn.”

Nick Bortot, CEO BUX

De vliegende start van BUX heeft er toe bijgedragen dat BUX uit meer dan 2000 Europese inzendingen recent in de Londense Fintech50 is opgenomen – een lijst van de 50 meest veelbelovende Europese financiële startups.

Over de BUX app

BUX maakt beleggen op de beurs heel begrijpelijk, eenvoudig, betaalbaar en vooral ook leuk: door gamification toe te passen wordt handelen op de beurs een leuke en leerzame bezigheid voor iedereen. Gebruikers oefenen eerst met virtueel geld (funBUX), waarna ze zelf kunnen beslissen of ze willen overstappen naar handelen met echt geld (seriousBUX). BUX startte in september 2014 met een iPhone app en is sinds kort ook beschikbaar op Android, waardoor nu heel Nederland eenvoudig kan beleggen op de beurs.

*Bron: BUX Typeform Client Survey 2015

Contact:

Download BUX:

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2.5 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free investing possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany, Austria, France and Belgium. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, launched in 2020, now offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

BUX maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Of het nu gaat om lange termijn beleggen in aandelen en of om korte termijn handel in hefboomproducten. Sinds de officiële lancering van BUX in 2014 maken meer dan 2,5 miljoen mensen uit 9 Europese landen gebruik van de BUX apps. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. BUX X biedt handel in hefboomproducten en daarnaast is er een levendige trading community in de app. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in cryptocurrency beleggen. BUX heeft kantoren in Amsterdam en Londen en het bedrijf heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.