NIEUWE GROEP JONGE BELEGGERS ONTDEKT DE BEURS MET BUX

App van Amsterdamse startup in half jaar tijd meer dan 100.000 keer geïnstalleerd

Amsterdam, 24 maart 2015 - Een compleet nieuwe groep jonge mensen ontdekt de beurs met BUX, de app waarmee beleggen begrijpelijk en toegankelijk wordt voor iedereen. Sinds de livegang van de app medio september 2014 is BUX meer dan 100.000 keer geïnstalleerd. Nu blijkt dat 76% van de actieve BUX-ers geen of nauwelijks beleggingservaring heeft. En verder blijkt dat 59% van de BUX-ers jonger is dan 34, terwijl de gemiddelde leeftijd van de doe-het-zelf belegger in Nederland tot nu toe 45 jaar was.*

Deze resultaten onderschrijven de visie waarmee BUX een half jaar geleden is gestart. Oprichter Nick Bortot:

“Wij denken dat er veel meer mensen geïnteresseerd zijn in beleggen en de beurs dan tot nu toe werd aangenomen. Veel - vaak jonge – mensen worden echter tegen gehouden door de complexiteit, de risico’s en de kosten van de huidige beursplatformen. Wij presenteren beleggen op een veel eenvoudigere, hele leuke en een veiligere manier: we zien de beurs als het mooiste spel op aarde, dat niet alleen voor de grote bankjongens, maar voor iedereen toegankelijk moet zijn.”

Nick Bortot, CEO BUX

De vliegende start van BUX heeft er toe bijgedragen dat BUX uit meer dan 2000 Europese inzendingen recent in de Londense Fintech50 is opgenomen – een lijst van de 50 meest veelbelovende Europese financiële startups.

Over de BUX app

BUX maakt beleggen op de beurs heel begrijpelijk, eenvoudig, betaalbaar en vooral ook leuk: door gamification toe te passen wordt handelen op de beurs een leuke en leerzame bezigheid voor iedereen. Gebruikers oefenen eerst met virtueel geld (funBUX), waarna ze zelf kunnen beslissen of ze willen overstappen naar handelen met echt geld (seriousBUX). BUX startte in september 2014 met een iPhone app en is sinds kort ook beschikbaar op Android, waardoor nu heel Nederland eenvoudig kan beleggen op de beurs.

*Bron: BUX Typeform Client Survey 2015

Contact:

Download BUX:

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money through its platforms which offer commission-free investing as well as leveraged trading, all powered by a vibrant community. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2 million users across 9 countries in Europe. In summer 2019, BUX will be introducing STOCKS, where users will be able to invest commission free in the brands they care about. STOCKS will launch in the Netherlands, Germany and Austria, followed by a broader rollout across Europe in the coming year. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Finch Capital and Initial Capital.

Follow BUX at facebook.com/BUXSocial, or Instagram @bux.app or Twitter @bux. To learn more about STOCKS, or to sign up for our waiting list, visit us at www.stocks.getbux.com.