BEURSAPP BUX HAALT € 10,6M OP VOOR VERDERE EXPANSIE EN LANCERING NIEUWE APPS

• Nederlandse beursapp heeft na 3 jaar 1,2 miljoen gebruikers in 8 Europese landen.
  • BUX werkt aan lancering twee nieuwe apps in 2018.
  • Ook gebruikers kunnen meedoen aan financieringsronde via crowdfunding.

Amsterdam, 23 oktober 2016: BUX, de app die handelen op de beurs voor iedereen mogelijk maakt, heeft bij een vierde investeringsronde €10,6 miljoen opgehaald waarmee het de opmars in Europa kan voortzetten.

Drie jaar na de lancering heeft BUX 1,2 miljoen gebruikers en is het actief in acht Europese landen. In deze landen heeft het bedrijf de beurswereld geopend voor een nieuw publiek: 60% van hen is jonger dan 34 jaar en 79% heeft weinig tot geen ervaring met de beurs. Gebruikers beginnen daarom ook met nepgeld om de beurs op een risicoloze manier te leren kennen. Daarna kunnen zij eventueel met echt geld aan de slag.

Naast handelen op de beurs zijn BUX gebruikers actief in de levendige community in de app: Ze wisselen daar tips en adviezen uit, kunnen andere gebruikers volgen en leren van ervaren beurshandelaren.

Financieringsronde en lancering nieuwe apps

De financieringsronde werd geleid door Holtzbrinck Ventures. Holtzbrinck investeerde eerder in een vroeg stadium in bedrijven als Zalando, Flixbus en HelloFresh. Daarnaast participeren in deze ronde onder andere fintech fonds Velocity Capital, Arthur Kosten, voormalig CMO van Booking.com, Thierry Schaap, mede oprichter van BinckBank en Adriaan Mol, oprichter van payment service provider Mollie.

Nick Bortot, oprichter en CEO: “Met BUX hebben we de toegang tot de beurs net zo makkelijk gemaakt als een film kijken op Netflix. We zien echter dat andere producten in de financiële wereld, zoals lange termijn beleggen, nog steeds niet aansluiten op de behoeften van met name jongeren. Dat gaan we veranderen: We hebben de ambitie om in 2020 dé Europese one-stop shop te zijn voor alles rondom de beurs en beleggen. We bieden straks meerdere apps die aan ieders wens tegemoet komen: Of je nu voor de lange termijn wilt beleggen of op de korte termijn op de beurs actief wil zijn.”

Om te beginnen is BUX van plan om in 2018 een beleggingsapp te lanceren, die– in tegenstelling tot de huidige beursapp – gericht is op de middellange en lange termijn. Daarnaast leeft onder gebruikers een sterke vraag naar een app waarmee eenvoudig in bitcoin en andere cryptovaluta gehandeld kan worden. BUX wil in 2018 ook met een app in die behoefte voorzien. Beide apps zullen de bekende BUX eigenschappen krijgen: begrijpelijk, transparant en met een aansprekende interface.

BUX stelt financieringsronde open voor loyale gebruikers dmv crowdfunding

Om de loyale gebruikersgemeenschap mee te laten profiteren van de groei, biedt BUX haar 1,2 miljoen gebruikers en andere belangstellende de mogelijkheid om in het bedrijf te investeren. Vandaag start een crowdfunding campagne via platform Seedrs waarmee vanaf 15 euro een aandeel in BUX kan worden gekocht. Deelnemers in de crowdfunding ronde investeren op dezelfde voorwaarden als de professionele investeerders.

WHAT IS BUX?

BUX is a trading app that makes playing the markets super easy and relatively safe for everybody. You can now experience the excitement of the stock exchange, even if you don’t have tons of trading experience or wads of cash to spend. BUX brings the fun into finance and makes stocks trading accessible for everyone.

WHY DID WE START BUX?

Most people think the world of finance is super-complicated and mind-numbingly boring. But at BUX we know that the financial markets are, in fact, the most important, the biggest, the most influential and the most exciting game in the world. The financial markets are inseparably connected to international business, politics and our world economy, which makes trading stocks actually something super-interesting to do. But go and try to get this point across over a few drinks at a party: before you’ll know it, you’re the one standing in the corner, all by yourself, sadly trying to maintain a posture by nibbling on a party snack. We feel this needs to change. Now, finally, technology enables us to create an app which opens the markets for everyone and makes trading stocks as easy as liking a post on Facebook. Whereas traditional finance is as boring and elitist as classical music, BUX rocks the world of finance and let’s everyone experience how exciting trading stocks actually is. Enjoy the party!

ABOUT THE COMPANY

Four Dutch entrepreneurs founded BUX: Egbert Pronk, Nick Bortot, Robbert Bos, and Joost van de Wijgerd. BUX’s CEO Nick Bortot co-founded BinckBank, with over 550 employees, the largest online discount broker in the Netherlands, listed on the Euronext stock exchange. From the headquarters in Amsterdam, BUX sets out to rock the global world of finance. The team currently consists of 35 employees that have rolled out BUX in the Netherlands, United Kingdom, Germany, Austria and Italy, with plans to expand globally. BUX has received the honour of being listed in the Fintech50 2015 – the annual list of Europe’s most promising fintech start-ups. Holtzbrinck Ventures, Orange Growth Capital, Velocity Capital and Initial Capital have funded BUX. BUX’s trading partner is Ayondo Markets Limited, which is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority (FCA) and is covered by the Financial Services Compensation Scheme (FSCS).