BEURSAPP BUX HAALT € 10,6M OP VOOR VERDERE EXPANSIE EN LANCERING NIEUWE APPS

• Nederlandse beursapp heeft na 3 jaar 1,2 miljoen gebruikers in 8 Europese landen.
  • BUX werkt aan lancering twee nieuwe apps in 2018.
  • Ook gebruikers kunnen meedoen aan financieringsronde via crowdfunding.

Amsterdam, 23 oktober 2016: BUX, de app die handelen op de beurs voor iedereen mogelijk maakt, heeft bij een vierde investeringsronde €10,6 miljoen opgehaald waarmee het de opmars in Europa kan voortzetten.

Drie jaar na de lancering heeft BUX 1,2 miljoen gebruikers en is het actief in acht Europese landen. In deze landen heeft het bedrijf de beurswereld geopend voor een nieuw publiek: 60% van hen is jonger dan 34 jaar en 79% heeft weinig tot geen ervaring met de beurs. Gebruikers beginnen daarom ook met nepgeld om de beurs op een risicoloze manier te leren kennen. Daarna kunnen zij eventueel met echt geld aan de slag.

Naast handelen op de beurs zijn BUX gebruikers actief in de levendige community in de app: Ze wisselen daar tips en adviezen uit, kunnen andere gebruikers volgen en leren van ervaren beurshandelaren.

Financieringsronde en lancering nieuwe apps

De financieringsronde werd geleid door Holtzbrinck Ventures. Holtzbrinck investeerde eerder in een vroeg stadium in bedrijven als Zalando, Flixbus en HelloFresh. Daarnaast participeren in deze ronde onder andere fintech fonds Velocity Capital, Arthur Kosten, voormalig CMO van Booking.com, Thierry Schaap, mede oprichter van BinckBank en Adriaan Mol, oprichter van payment service provider Mollie.

Nick Bortot, oprichter en CEO: “Met BUX hebben we de toegang tot de beurs net zo makkelijk gemaakt als een film kijken op Netflix. We zien echter dat andere producten in de financiële wereld, zoals lange termijn beleggen, nog steeds niet aansluiten op de behoeften van met name jongeren. Dat gaan we veranderen: We hebben de ambitie om in 2020 dé Europese one-stop shop te zijn voor alles rondom de beurs en beleggen. We bieden straks meerdere apps die aan ieders wens tegemoet komen: Of je nu voor de lange termijn wilt beleggen of op de korte termijn op de beurs actief wil zijn.”

Om te beginnen is BUX van plan om in 2018 een beleggingsapp te lanceren, die– in tegenstelling tot de huidige beursapp – gericht is op de middellange en lange termijn. Daarnaast leeft onder gebruikers een sterke vraag naar een app waarmee eenvoudig in bitcoin en andere cryptovaluta gehandeld kan worden. BUX wil in 2018 ook met een app in die behoefte voorzien. Beide apps zullen de bekende BUX eigenschappen krijgen: begrijpelijk, transparant en met een aansprekende interface.

BUX stelt financieringsronde open voor loyale gebruikers dmv crowdfunding

Om de loyale gebruikersgemeenschap mee te laten profiteren van de groei, biedt BUX haar 1,2 miljoen gebruikers en andere belangstellende de mogelijkheid om in het bedrijf te investeren. Vandaag start een crowdfunding campagne via platform Seedrs waarmee vanaf 15 euro een aandeel in BUX kan worden gekocht. Deelnemers in de crowdfunding ronde investeren op dezelfde voorwaarden als de professionele investeerders.

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2.5 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free trading possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany and Austria. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, launched in 2020, now offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

BUX maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Of het nu gaat om lange termijn beleggen in aandelen en of om korte termijn handel in hefboomproducten. Sinds de officiële lancering van BUX in 2014 maken meer dan 2,5 miljoen mensen uit 9 Europese landen gebruik van de BUX apps. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland en Oostenrijk en vanaf deze zomer ook in Frankrijk en België. BUX X biedt handel in hefboomproducten en daarnaast is er een levendige trading community in de app. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in cryptocurrency beleggen. BUX heeft kantoren in Amsterdam en Londen en het bedrijf heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.