CROWDFUNDING BUX: RUIM 2.000 FANS UIT 34 LANDEN INVESTEREN IN RECORDTEMPO RUIM €1 MILJOEN.

• BUX haalt €1.289.892 op bij 2,047 investeerders.
  • Binnen 24 uur nadat campagne voor publiek open ging werd ruim €1,1 miljoen geïnvesteerd.
  • Kapitaal wordt benut voor uitbreiding in Europa en de lancering van nieuwe apps om uit te groeien tot de one-stop-shop voor alles rondom beurs en beleggen.

Amsterdam, 23 november 2017: BUX, de app die handelen op de beurs voor iedereen mogelijk maakt, heeft via crowdfunding platform Seedrs een totaalbedrag van €1.289.892 in in slechts twee weken op opgehaald. Het streefbedrag van €1 miljoen werd binnen 24 uur nadat de campagne voor het grote publiek geopend al bereikt.

De ronde trok 2.047 investeerders uit zowel de eigen BUX community als daarbuiten. Deze mensen kregen de kans om onder dezelfde voorwaarden in BUX te investeren zoals enkele grote Europese investeringsmaatschappijen al deden. De crowdfunding zal morgen einde dag, vrijdag 24 november, officieel gesloten worden.

Van de opgehaalde €1,2 miljoen is het overgrote deel afkomstig van mensen die voor het eerst investeren via het Seedrs platform. 1.537 nieuwe investeerders, 75% van het totaal, staken in totaal €1.053.213 in de BUX campagne. Deze investeerders kwamen uit 34 verschillende landen, met de grootste groep afkomstig uit het thuisland van BUX; Nederland.

De crowdfunding van het bedrijf volgt na een succesvolle vierde investeringsronde in oktober dit jaar. Deze ronde werd geleid door Holtzbrinck Ventures, een vooraanstaande Duitse investeerder. Ook Velocity Capital steunde deze ronde, evenals diverse angel investors waaronder voormalig Booking.com CMO Arthur Kosten en Thierry Schaap, mede-oprichter van BinckBank.

BUX wil het geld benutten voor de uitbreiding van het huidige aanbod. Om zo in 2020 de Europese one-stop shop te zijn voor diverse investeringsbehoeften, variërend van de korte tot de lange termijn. Komend jaar wil BUX een app uitbrengen waarmee voor de langere termijn in aandelen belegd kan worden.

Tevens staat er, door de hoge vraag vanuit de community, voor komend jaar een crypto app op de planning. De handel in cryptovaluta kent nog vele hordes en er zijn diverse risico’s aan verbonden. Maar de missie van BUX is altijd om ingewikkelde aspecten van beleggen eenvoudiger te maken en het risico te verlagen. Twee elementen die nodig zijn om het handelen in cryptovaluta meer mainstream te maken.

BUX-oprichter en CEO Nick Bortot: “We waren enorm blij om te zien dat we het streefbedrag van €1 miljoen binnen 24 uur nadat de campagne publiek ging al hadden bereikt. We zijn overweldigd door de interesse en heel blij met deze nieuwe groep investeerders, fans en gebruikers. Ik wil alle BUXers en andere supporters bedanken voor hun vertrouwen. Dankzij hun steun heeft ons bedrijf zich over de afgelopen drie jaar kunnen ontwikkelen tot wat we vandaag zijn. We blijven ons inzetten voor de ontwikkeling en verbetering van onze producten om zo de gebruikerservaring van de BUXer naar een nóg hoger niveau te tillen.”

Ga voor meer informatie naar: bux.seedrs.com

WHAT IS BUX?

BUX is a trading app that makes playing the markets super easy and relatively safe for everybody. You can now experience the excitement of the stock exchange, even if you don’t have tons of trading experience or wads of cash to spend. BUX brings the fun into finance and makes stocks trading accessible for everyone.

WHY DID WE START BUX?

Most people think the world of finance is super-complicated and mind-numbingly boring. But at BUX we know that the financial markets are, in fact, the most important, the biggest, the most influential and the most exciting game in the world. The financial markets are inseparably connected to international business, politics and our world economy, which makes trading stocks actually something super-interesting to do. But go and try to get this point across over a few drinks at a party: before you’ll know it, you’re the one standing in the corner, all by yourself, sadly trying to maintain a posture by nibbling on a party snack. We feel this needs to change. Now, finally, technology enables us to create an app which opens the markets for everyone and makes trading stocks as easy as liking a post on Facebook. Whereas traditional finance is as boring and elitist as classical music, BUX rocks the world of finance and let’s everyone experience how exciting trading stocks actually is. Enjoy the party!

ABOUT THE COMPANY

Four Dutch entrepreneurs founded BUX: Egbert Pronk, Nick Bortot, Robbert Bos, and Joost van de Wijgerd. BUX’s CEO Nick Bortot co-founded BinckBank, with over 550 employees, the largest online discount broker in the Netherlands, listed on the Euronext stock exchange. From the headquarters in Amsterdam, BUX sets out to rock the global world of finance. The team currently consists of 35 employees that have rolled out BUX in the Netherlands, United Kingdom, Germany, Austria and Italy, with plans to expand globally. BUX has received the honour of being listed in the Fintech50 2015 – the annual list of Europe’s most promising fintech start-ups. Holtzbrinck Ventures, Orange Growth Capital, Velocity Capital and Initial Capital have funded BUX. BUX’s trading partner is Ayondo Markets Limited, which is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority (FCA) and is covered by the Financial Services Compensation Scheme (FSCS).