CROWDFUNDING BUX: RUIM 2.000 FANS UIT 34 LANDEN INVESTEREN IN RECORDTEMPO RUIM €1 MILJOEN.

• BUX haalt €1.289.892 op bij 2,047 investeerders.
  • Binnen 24 uur nadat campagne voor publiek open ging werd ruim €1,1 miljoen geïnvesteerd.
  • Kapitaal wordt benut voor uitbreiding in Europa en de lancering van nieuwe apps om uit te groeien tot de one-stop-shop voor alles rondom beurs en beleggen.

Amsterdam, 23 november 2017: BUX, de app die handelen op de beurs voor iedereen mogelijk maakt, heeft via crowdfunding platform Seedrs een totaalbedrag van €1.289.892 in in slechts twee weken op opgehaald. Het streefbedrag van €1 miljoen werd binnen 24 uur nadat de campagne voor het grote publiek geopend al bereikt.

De ronde trok 2.047 investeerders uit zowel de eigen BUX community als daarbuiten. Deze mensen kregen de kans om onder dezelfde voorwaarden in BUX te investeren zoals enkele grote Europese investeringsmaatschappijen al deden. De crowdfunding zal morgen einde dag, vrijdag 24 november, officieel gesloten worden.

Van de opgehaalde €1,2 miljoen is het overgrote deel afkomstig van mensen die voor het eerst investeren via het Seedrs platform. 1.537 nieuwe investeerders, 75% van het totaal, staken in totaal €1.053.213 in de BUX campagne. Deze investeerders kwamen uit 34 verschillende landen, met de grootste groep afkomstig uit het thuisland van BUX; Nederland.

De crowdfunding van het bedrijf volgt na een succesvolle vierde investeringsronde in oktober dit jaar. Deze ronde werd geleid door Holtzbrinck Ventures, een vooraanstaande Duitse investeerder. Ook Velocity Capital steunde deze ronde, evenals diverse angel investors waaronder voormalig Booking.com CMO Arthur Kosten en Thierry Schaap, mede-oprichter van BinckBank.

BUX wil het geld benutten voor de uitbreiding van het huidige aanbod. Om zo in 2020 de Europese one-stop shop te zijn voor diverse investeringsbehoeften, variërend van de korte tot de lange termijn. Komend jaar wil BUX een app uitbrengen waarmee voor de langere termijn in aandelen belegd kan worden.

Tevens staat er, door de hoge vraag vanuit de community, voor komend jaar een crypto app op de planning. De handel in cryptovaluta kent nog vele hordes en er zijn diverse risico’s aan verbonden. Maar de missie van BUX is altijd om ingewikkelde aspecten van beleggen eenvoudiger te maken en het risico te verlagen. Twee elementen die nodig zijn om het handelen in cryptovaluta meer mainstream te maken.

BUX-oprichter en CEO Nick Bortot: “We waren enorm blij om te zien dat we het streefbedrag van €1 miljoen binnen 24 uur nadat de campagne publiek ging al hadden bereikt. We zijn overweldigd door de interesse en heel blij met deze nieuwe groep investeerders, fans en gebruikers. Ik wil alle BUXers en andere supporters bedanken voor hun vertrouwen. Dankzij hun steun heeft ons bedrijf zich over de afgelopen drie jaar kunnen ontwikkelen tot wat we vandaag zijn. We blijven ons inzetten voor de ontwikkeling en verbetering van onze producten om zo de gebruikerservaring van de BUXer naar een nóg hoger niveau te tillen.”

Ga voor meer informatie naar: bux.seedrs.com

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2.5 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free trading possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany and Austria. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, launched in 2020, now offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

BUX maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Of het nu gaat om lange termijn beleggen in aandelen en of om korte termijn handel in hefboomproducten. Sinds de officiële lancering van BUX in 2014 maken meer dan 2,5 miljoen mensen uit 9 Europese landen gebruik van de BUX apps. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland en Oostenrijk en vanaf deze zomer ook in Frankrijk en België. BUX X biedt handel in hefboomproducten en daarnaast is er een levendige trading community in de app. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in cryptocurrency beleggen. BUX heeft kantoren in Amsterdam en Londen en het bedrijf heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.