341669 bux%20crypto%20team%202020 e34ec6 large 1578493387

BUX neemt cryptocurrency broker Blockport over

Overname versterkt positie BUX als hét Europese platform voor jonge beleggers

AMSTERDAM, NL, 9 januari 2020 - Vandaag heeft BUX de officiële overname aangekondigd van Blockport, een Europees social cryptocurrency-investeringsplatform. Met de overname breidt BUX haar aanbod verder uit en versterkt het haar missie om dé bestemming voor elke jonge belegger in Europa te worden. Blockport gaat verder als ‘BUX Crypto’ en wordt volledig geïntegreerd binnen het merk BUX. Het vernieuwde platform wordt momenteel getest met een aantal klanten en wordt in het eerste kwartaal van 2020 gelanceerd.

“Sinds de opkomst van cryptocurrency, zien we dat onze gebruikers hier een bovenmatige interesse in hebben. Verder geloven we dat cryptocurrency een belangrijke rol zullen spelen in de toekomst van het financiële systeem. We krijgen nu de unieke kans om een innovatieve broker en een toegewijd team van crypto experts over te nemen. Hiermee zetten we een belangrijke stap in onze missie om jonge Europeanen te helpen méér te doen met hun geld.”, aldus Nick Bortot, CEO & oprichter van BUX. “Met BUX Zero en BUX X stevig gepositioneerd in Europa als dé apps om te investeren en te handelen, is deze overname een natuurlijke volgende stap voor ons. Door het toevoegen van cryptocurrency naast aandelen, CFD’s en binnenkort ETF’s, groeien we verder uit naar dé one-stop-shop voor alle investeringsbehoeften van Europese millennials.”

"Blockport was altijd een community-gedreven platform en we zijn erg enthousiast om onderdeel te worden van een bedrijf dat de in-app-community omarmt en ziet als een belangrijk onderdeel.", aldus Sebastiaan Lichter, oprichter en Chief Product bij Blockport. "We willen onze community laten weten dat het samenvoegen van onze krachten met BUX in de toekomst zal leiden tot grotere en meer spraakmakende features en dat ze kunnen uitkijken naar een verder verbeterde versie van het platform dat ze inmiddels goed kennen”.

Het core team van Blockport, inclusief de oprichters, zal zich binnen BUX richten op het verder ontwikkelen van het cryptocurrency-investeringsplatform. BUX Crypto wordt beschikbaar voor gebruikers in alle 9 Europese landen waar BUX momenteel actief is. Gebruikers hebben toegang tot verschillende cryptocurrencies en markten, waaronder Bitcoin, Ethereum en XRP.

BUX Crypto zal zich bij De Nederlandsche Bank (DNB) registreren als een aanbieder van cryptocurrency-diensten. BUX verwelkomt de nieuwe wettelijke vereisten in Nederland en in heel Europa. De crypto-regulering zal helpen het veld vrij te maken van diegenen die ervoor kiezen om niet transparant te werk te gaan en zal helpen om de reputatie, verantwoordelijkheid en integriteit van de industrie in zijn geheel te verbeteren. Uiteindelijk creëert dit een veiligere omgeving voor gebruikers om te investeren en zal dit leiden tot een bredere acceptatie van cryptocurrencies.

BUX Crypto is gevestigd op het BUX-hoofdkantoor in Amsterdam. Verder nieuws over de plannen met het product van BUX Crypto en nieuwe functies waar BUX-gebruikers naar kunnen uitkijken zullen later worden gedeeld.

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2.5 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free investing possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany, Austria, France and Belgium. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, launched in 2020, now offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

BUX maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Of het nu gaat om lange termijn beleggen in aandelen en of om korte termijn handel in hefboomproducten. Sinds de officiële lancering van BUX in 2014 maken meer dan 2,5 miljoen mensen uit 9 Europese landen gebruik van de BUX apps. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. BUX X biedt handel in hefboomproducten en daarnaast is er een levendige trading community in de app. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in cryptocurrency beleggen. BUX heeft kantoren in Amsterdam en Londen en het bedrijf heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.