350990 bux%20zero%20introduces%20tikkie 17c0d7 large 1585659724

Binnen een paar seconden beleggen dankzij BUX en Tikkie

Nieuwe samenwerking laat BUX Zero gebruikers direct beleggen

Amsterdam, 2 april 2020 - BUX en Tikkie kondigen vandaag een nieuwe samenwerking aan voor BUX Zero, BUX’s nieuwste app waarmee beleggers commissievrij aandelen kunnen kopen en verkopen, en integreren Tikkie als betaalmethode. BUX is de eerste broker die Tikkie als betaalmethode aanbiedt en ook voor Tikkie is dit de eerste fintech integratie sinds de lancering in 2016.

Met Tikkie als betaalmethode kunnen Nederlandse BUX Zero gebruikers binnen een paar seconden geld op hun account storten. Op deze manier kunnen beleggers met BUX en Tikkie laagdrempelig hun beleggingsportfolio opbouwen. Deze samenwerking laat daarmee de toekomst van fintech samenwerkingen zien, in het bijzonder hoe fintech het leven van consumenten kan blijven vereenvoudigen.

Bij traditionele brokers kan het enkele uren tot een paar werkdagen duren om een account te openen en te beginnen met beleggen. Door de integratie van Tikkie als betaalmethode kunnen BUX gebruikers nu makkelijk, snel en veilig geld storten en binnen een paar seconden commissievrij aandelen kopen en verkopen.

“Uren en zelfs dagen wachten voordat je aan de slag kunt met beleggen is niet meer van deze tijd. Met BUX Zero bieden we een platform voor zowel beginnende als ervaren beleggers waarmee ze binnen enkele minuten van start kunnen”, zegt Nick Bortot, oprichter en CEO van BUX. ”Dankzij deze samenwerking combineren we het beste van Tikkie met het beste van BUX: Een snelle en betrouwbare betaalmethode en een geweldige beleggingservaring.”

Deze samenwerking, één van Tikkie’s vele recente B2B integraties, is de eerste fintech integratie ooit voor Tikkie. Bovendien is BUX de eerste broker die Tikkie als betalingsmethode aanbiedt.

“Wij zijn bijzonder trots op de samenwerking met BUX. Het laat zien dat het gemak en de beleving die de ruim 6 miljoen Tikkie-gebruikers van ons gewend zijn ook de beleving op platforms zoals BUX Zero kunnen verbeteren”, zegt Moreno Kensmil, Head of Marketing bij Tikkie. “We kijken er dan ook naar uit om onze API-integraties op nog veel meer platforms aan te bieden in de toekomst. Op dit moment maakt al een groot deel van onze 10.000 zakelijke klanten gebruik van de API. Wij hopen met de release van onze vernieuwde API hier de aankomende tijd verder in te groeien.”

De nieuwe betaalmethode is vanaf vandaag beschikbaar voor alle BUX Zero gebruikers. Bezoek onze partnership website voor extra informatie.

BUX maakt het eenvoudig en betaalbaar voor Europeanen om meer met hun geld te doen. Sinds de lancering in 2014 heeft BUX de markten geopend voor meer dan 2 miljoen mensen in 9 Europese landen. BUX heeft 3 apps gelanceerd die gebruikers in staat stellen om de financiële markten te ontdekken, zoals BUX Zero, BUX’s nieuwste app waarmee beleggers commissievrij aandelen van hun favoriete bedrijven kunnen kopen en verkopen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar voor gebruikers in Nederland, Duitsland en Oostenrijk. BUX X, gelanceerd in 2014, gericht op korte termijn handel in CFD’s met een betrokken in-app community. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in bitcoin en andere digitale valuta beleggen.

De beleggingsdiensten aangeboden via BUX Zero van BUX B.V. worden gereguleerd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM). BUX X is geautoriseerd en gereguleerd door de “Financial Conduct Authority (FCA) van het Verenigd Koninkrijk.

Over Tikkie

Met Tikkie betaal je makkelijk en snel via WhatsApp, Messenger, sms en QR-code. Tikkie is in 2016 geïntroduceerd en telt inmiddels 6 miljoen gebruikers. Het is een initiatief van ABN AMRO, gratis te gebruiken voor iedereen met een Nederlandse betaalrekening. Ook bedrijven kunnen bij Tikkie terecht om de applicatie te gebruiken op diverse manieren binnen hun eigen bedrijfsvoering. Kijk voor meer informatie op www.tikkie.me.

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2.5 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free investing possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany, Austria, France and Belgium. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, launched in 2020, now offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

BUX maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Of het nu gaat om lange termijn beleggen in aandelen en of om korte termijn handel in hefboomproducten. Sinds de officiële lancering van BUX in 2014 maken meer dan 2,5 miljoen mensen uit 9 Europese landen gebruik van de BUX apps. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. BUX X biedt handel in hefboomproducten en daarnaast is er een levendige trading community in de app. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in cryptocurrency beleggen. BUX heeft kantoren in Amsterdam en Londen en het bedrijf heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.