329060 bux zero hero 3700e6 large 1567544196

BUX zet Europese groei door en lanceert BUX Zero in Duitsland en Oostenrijk

Amsterdam, 8 juni 2020 - BUX zet haar Europese groei door en lanceert BUX Zero, de commissievrije beleggingsapp, in Duitsland en Oostenrijk. Met meer dan 2,5 miljoen gebruikers in 9 Europese landen, betreedt de Amsterdamse mobile broker vandaag twee nieuwe Europese markten, waardoor ook Duitse en Oostenrijkse gebruikers op een eenvoudige en begrijpelijke manier kunnen beleggen in hun favoriete bedrijven.

“Het economische landschap in Europa zal de komende tijd blijven veranderen. Het wordt daarom voor jongere generaties steeds moeilijker om vermogen op te bouwen en hun financiële toekomst te plannen”, zegt Nick Bortot, oprichter en CEO van BUX. “Met de introductie van BUX Zero in Duitsland en Oostenrijk bieden we de nieuwe generatie beleggers een eenvoudige en betaalbare manier om meer met hun geld te doen.”

Nieuwe generatie beleggers betreedt de markt tijdens COVID-19

De coronakoersschommelingen zorgen ervoor dat veel jongeren beginnen met beleggen en een rekening openen bij mobile brokers. Uit deze massale verschuiving naar mobile brokers blijkt dat beginnende beleggers deze unieke periode aangrijpen om voor het eerst de markt te betreden. BUX Zero groeit daarom ook enorm: sinds de coronauitbraak is het totaal beheerd vermogen voor BUX Zero verdrievoudigd.

BUX is een van de weinige online brokers die gedurende de afgelopen maanden geen last van storingen heeft gehad dankzij het eigen broker-platform dat het bedrijf volledig vanaf de grond heeft opgebouwd. Bovendien verwelkomt BUX alle nieuwe BUX Zero gebruikers direct, zonder wachtlijst, waardoor ze binnen een paar minuten kunnen beginnen met beleggen.

BUX lanceerde BUX Zero in september 2019 in Nederland en zet met de uitbreiding naar Duitsland en Oostenrijk de missie voort om de financiële wereld toegankelijker te maken voor jonge Europeanen. BUX zet de volgende stappen van haar Europese uitbreidingsplan in Frankrijk en lanceert BUX Zero deze zomer voor Franse gebruikers.

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2.5 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free investing possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany, Austria, France and Belgium. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, launched in 2020, now offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

BUX maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Of het nu gaat om lange termijn beleggen in aandelen en of om korte termijn handel in hefboomproducten. Sinds de officiële lancering van BUX in 2014 maken meer dan 2,5 miljoen mensen uit 9 Europese landen gebruik van de BUX apps. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. BUX X biedt handel in hefboomproducten en daarnaast is er een levendige trading community in de app. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in cryptocurrency beleggen. BUX heeft kantoren in Amsterdam en Londen en het bedrijf heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.