360678 02%20metro%20be 03c73e large 1596553337

BUX breidt verder uit en betreedt Belgische markt als eerste mobiele broker

Amsterdam, 18 augustus 2020 -  Mobiele broker BUX zet de volgende stap in haar Europese uitbreiding en lanceert BUX Zero, de commissievrije beleggingsapp, in België. Vanaf vandaag kunnen ook Belgische gebruikers op een eenvoudig en snelle manier beleggen in hun favoriete bedrijven. De grootste mobiele broker van Europa, met meer dan 300.000 klanten, is daarmee de eerste speler die commissievrij beleggen op de Belgische markt brengt.

“We zijn erg enthousiast om de eerste mobiele broker te zijn die commissievrij beleggen aanbiedt in België, zodat de nieuwe generatie beleggers gemakkelijk en snel de beurs kan betreden”, zegt Nick Bortot, oprichter en CEO van BUX. “Daarnaast zijn we trots op hoe toegankelijk we beleggen al hebben gemaakt in Europa. Beleggen met BUX Zero is niet alleen eenvoudig en betaalbaar, het kopen en verkopen van aandelen is zelfs een geweldige ervaring”.

Nieuw: beleggen in ETF’s

Naast het betreden van een nieuwe markt, introduceert BUX voor alle vijf Europese markten vandaag ook ETF’s (Exchange Traded Funds). Hiermee kunnen gebruikers beleggen in een indexfonds met het gemak van BUX Zero. ETF’s kennen diverse voordelen zoals onder andere diversificatie en worden vooral gebruikt om te beleggen op de lange termijn. Deze beleggingsinstrumenten zijn ideaal voor gebruikers die hun portefeuille op een gemakkelijke en betaalbare manier willen opbouwen met een maandelijks vast bedrag.

De komende maanden zal BUX het assortiment aan ETF’s en aandelen verder uitbreiden en zo de beurs steeds toegankelijker maken voor de nieuwe generatie beleggers.

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2.5 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free investing possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany, Austria, France and Belgium. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, launched in 2020, now offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

BUX maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Of het nu gaat om lange termijn beleggen in aandelen en of om korte termijn handel in hefboomproducten. Sinds de officiële lancering van BUX in 2014 maken meer dan 2,5 miljoen mensen uit 9 Europese landen gebruik van de BUX apps. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. BUX X biedt handel in hefboomproducten en daarnaast is er een levendige trading community in de app. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in cryptocurrency beleggen. BUX heeft kantoren in Amsterdam en Londen en het bedrijf heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.