351329 bux%20crypto%20launch 6f29c5 large 1586165747

BUX introduceert commissievrij handelen in cryptocurrency

BUX Crypto eerste platform waar gebruikers gemakkelijk, commissievrij en rechtstreeks in euro's de meest populaire cryptocurrencies kunnen kopen en verkopen

Amsterdam, 8 april 2020 - BUX lanceert vandaag BUX Crypto, het eerste Nederlandse platform waar gebruikers commissievrij cryptocurrency kunnen kopen en verkopen. BUX nam eerder dit jaar Europees social cryptocurrency-investeringsplatform Blockport over. Het vernieuwde platform gaat verder als BUX Crypto en BUX breidt hiermee haar beleggingsaanbod voor Europeanen verder uit.

“Met BUX spelen we in op de behoeftes van de nieuwe generatie beleggers die nu de markt op komt. Een half jaar geleden introduceerden we commissievrij beleggen in aandelen en nu gaan we een stap verder door als eerste Nederlandse broker ook het aankopen van cryptocurrency commissievrij aan te bieden." zegt Nick Bortot, CEO en oprichter van BUX. "Wij willen graag de one stop shop zijn voor alles wat met beurs en beleggen te maken heeft en de toevoeging van commissie vrij handelen in crypto is daarbij een belangrijke volgende stap.”

Met BUX Crypto kunnen gebruikers gemakkelijk en commissievrij cryptocurrency kopen en verkopen. De cryptovaluta kunnen direct worden gekocht in euro’s, waardoor beleggers geen extra kosten betalen om hun euro’s naar dollars om te wisselen. De eerste 5.000 gebruikers die zich aanmelden op het platform ontvangen als beloning gratis BUX-tokens. BUX Crypto gebruikers kunnen hierna altijd commissievrij blijven handelen, mits ze 2.500 BUX-tokens in hun portfolio aanhouden.

BUX Crypto biedt in eerste instantie 6 cryptomunten aan en zal dit jaar nieuwe valuta toevoegen. Vanaf vandaag kunnen gebruikers kopen in Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), Ripple (XRP), Bitcoin Cash (BCH), Litecoin (LTC) en BUX Token (BUX).

“BUX Crypto zal zich richten op het ontwikkelen van social beleggingsfeatures”, zegt Sebastiaan Lichter, Head of Product van BUX. “Vanwege de hechte band die wij hebben met onze community, zullen we ons focussen op het bouwen van unieke features die zowel beginnende beleggers als ervaren beleggers bij elkaar brengen, zodat ze van elkaar kunnen leren.”

BUX Crypto zal zich bij De Nederlandsche Bank (DNB) registreren als aanbieder van cryptocurrency-diensten. Het platform is nu beschikbaar voor gebruikers in 25 Europese landen, zoals onder andere Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk.

Noot voor de redactie, niet voor directe publicatie

Een volledige lijst van beschikbare markten vind je hier. Meer informatie vind je op: https://getbux.com/bux-crypto/.

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2.5 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free trading possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany and Austria. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, launched in 2020, now offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

BUX maakt het eenvoudig en betaalbaar voor Europeanen om meer met hun geld te doen. Sinds de lancering in 2014 heeft BUX de markten geopend voor meer dan 2 miljoen mensen in 9 Europese landen. BUX heeft 3 apps gelanceerd die gebruikers in staat stellen om de financiële markten te ontdekken, zoals BUX Zero, BUX’s nieuwste app waarmee beleggers commissievrij aandelen van hun favoriete bedrijven kunnen kopen en verkopen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar voor gebruikers in Nederland, Duitsland en Oostenrijk. BUX X, gelanceerd in 2014, gericht op korte termijn handel in CFD’s met een betrokken in-app community. Met BUX Crypto, gelanceerd in 2020, kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in bitcoin en andere digitale valuta beleggen.

.