336687 jimi metro 1 ad92b8 large 1572006151

BUX groeit uit tot grootste mobiele broker van Europa

Amsterdam, 20 juli 2020 -  BUX lanceert vandaag BUX Zero, de commissievrije beleggingsapp, in Frankrijk. Na een succesvolle uitbreiding naar Duitsland en Oostenrijk eerder dit jaar, kan de nieuwe generatie beleggers in Frankrijk nu ook op een eenvoudige en snelle manier beleggen in hun favoriete bedrijven. BUX maakt daarnaast vandaag bekend in totaal meer dan 300.000 klanten te hebben en groeit daarmee uit tot de grootste mobiele broker van Europa.

“Wij geloven dat iedereen moet kunnen beginnen met beleggen en met BUX Zero hebben we de beurs toegankelijk gemaakt voor een compleet nieuwe generatie beleggers. Omdat we vinden dat meer met je geld doen eenvoudig en betaalbaar moet zijn voor iedereen, introduceren we onze naadloze gebruikerservaring nu ook in Frankrijk”, zegt Nick Bortot, oprichter en CEO van BUX, “We zijn trots om aan te kondigen dat we hiermee zijn uitgegroeid tot de grootste mobiele broker van Europa en we kijken ernaar uit om de voordelen van BUX Zero naar nog veel meer Europese markten te brengen”.

Eerder deze maand introduceerde BUX, als eerste broker ooit, BUX Zero Stories, een functionaliteit waarmee de nieuwe generatie beleggers de markten kan volgen op een manier die bij hun levensstijl past. De komende twee jaar zal BUX blijven uitbreiden naar nieuwe Europese markten.

BUX makes it easy and affordable for Europeans to do more with their money. Since launching in 2014, BUX has made the markets accessible for more than 2.5 million users across 9 countries in Europe. BUX currently offers 3 apps that allow users to explore the financial markets including BUX Zero, the flagship platform that is making commission-free trading possible, allowing users to invest in the brands and companies they care about. BUX Zero is currently available in the Netherlands, Germany and Austria. BUX X, launched in 2014, offers short-term, leveraged trading, all powered by a vibrant in-app community. BUX Crypto, launched in 2020, now offers an easy and affordable way to invest in Bitcoin and other digital currencies. Headquartered in Amsterdam, the Netherlands, the company is backed by Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital and Initial Capital.

BUX maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Of het nu gaat om lange termijn beleggen in aandelen en of om korte termijn handel in hefboomproducten. Sinds de officiële lancering van BUX in 2014 maken meer dan 2,5 miljoen mensen uit 9 Europese landen gebruik van de BUX apps. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland en Oostenrijk en vanaf deze zomer ook in Frankrijk en België. BUX X biedt handel in hefboomproducten en daarnaast is er een levendige trading community in de app. Met BUX Crypto kunnen gebruikers op een makkelijke en betaalbare manier in cryptocurrency beleggen. BUX heeft kantoren in Amsterdam en Londen en het bedrijf heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.