1 op de 3 millennials belegt een vast bedrag per maand

BUX introduceert het beleggingsplan om van beleggen een maandelijkse gewoonte te maken

Portfolio - Investment Plan ENG.png

Amsterdam, 14 juni, 2021 - Maar liefst 35% van de millennials belegt elke maand een vast bedrag. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd onder 1013 Nederlandse beleggers door mobiele broker BUX. Om in te spelen op de wensen van deze beleggers, introduceert BUX vandaag het beleggingsplan in de zero-commissie beleggingsapp, BUX Zero. Met deze nieuwe functie kunnen beleggers maandelijks terugkerende beleggingen doen in ETF's naar keuze. Hierdoor wordt het voor klanten eenvoudiger om te beginnen met vermogensopbouw zonder actief te beleggen.

Jongeren beleggen maandelijks een deel van hun inkomen

Niet alleen de millennials investeren maandelijks een bedrag op hun beleggingsrekening. Ook 30% van de jongeren onder de 25 jaar (generatie Z) koopt op maandelijkse termijn beleggingen. Oudere generaties beleggen op een andere manier, blijkt uit onderzoek. Slechts 17% van de beleggers boven de 40 jaar belegt een vast bedrag per maand. Ook bleek dat Millennials gemiddeld 10% van hun inkomen opzij zetten om te beleggen. Ze zijn daarmee de generatie die het laagste inzet, blijkt uit onderzoek. Jongeren onder de 25 jaar beleggen maar liefst 19% van hun inkomen, generatie X 32% en generatie Babyboomers ruim 34%.

Beleggingsplan maakt van beleggen een maandelijkse gewoonte

Met de introductie van het nieuwe beleggingsplan in de BUX Zero app speelt de Europese mobiele broker in op de behoeften van de nieuwe generatie beleggers. Met het nieuwe beleggingsplan kunnen beleggers bij BUX automatisch maandelijks terugkerende investeringen doen in ETF's naar keuze. Het plan kost €1 per maand en biedt de mogelijkheid om in een onbeperkt aantal ETF's te beleggen. Het beleggingsplan kan eenvoudig worden gebruikt om een Dollar-Cost-Averaging strategie toe te passen, en met een focus op ETF's kunnen automatisch gediversifieerde portefeuilles worden gecreëerd. Beide elementen zijn belangrijke factoren bij het toepassen van een succesvolle beleggingsstrategie.

Met meer dan 500.000 klanten is BUX Europa's snelst groeiende neo-broker. Sinds 2014 maakt BUX het Europeanen gemakkelijk en betaalbaar om meer met hun geld te doen. Met BUX Zero, kunnen beleggers sinds 2019 in aandelen en ETF’s investeren zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. Het volledige assortiment van BUX-producten, waaronder BUX Crypto waarmee gebruikers kunnen beleggen in echte cryptocurrencies, en BUX X, waar gebruikers kunnen handelen in contracts for difference (CFD's), is beschikbaar in meerdere landen in Europa. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.

De beleggingsdiensten aangeboden via BUX Zero van BUX B.V. worden gereguleerd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM). BUX Crypto is een handelsnaam van BUX Alternative Investments B.V. BUX Alternative Investments B.V. is geregistreerd bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder het nummer 76895327. BUX X is een handelsnaam van BUX Financial Services Limited. BUX Financial Services Limited is een in Engeland en Wales geregistreerd bedrijf onder het nummer 03148972. BUX Financial Services Limited wordt gereguleerd door de Financial Conduct Authority, FCA Register nummer 184333.