BUX verhoogt rentevergoeding op niet-geïnvesteerd geld van 2,50% naar 2,75%

email_campaign-desktop_NL.png
  • Alle klanten van BUX ontvangen vanaf 1 oktober 2,75% rentevergoeding per jaar op hun niet-geïnvesteerde contante saldo tot 25.000 euro;
  • De rentecompensatieverhoging is een reactie op de verdere renteverhoging van de ECB, waarmee BUX zich onverminderd inzet om het rendement voor zijn klanten te maximaliseren;
  • Alle geldrekeningen bij BUX zijn beschermd tot €100.000,- onder de voorwaarden van het Nederlandse depositogarantiestelsel.

Amsterdam, 14 september 2023 - BUX, een van de leidende neobrokers in Europa, kondigt een verhoging van de rentevergoeding op niet-geïnvesteerd contant geld aan van 2,50% naar 2,75%. De verhoging volgt direct op de renteverhoging die de ECB op 14 september 2023 aankondigde en geldt voor alle klanten van BUX. Hiermee biedt de neobroker de hoogste rentevergoeding in Nederland.

Met de rentevergoeding van 2,75% op niet geïnvesteerde liquide middelen biedt BUX de hoogste rentevergoeding van alle Nederlandse financiële dienstverleners. Terwijl de meeste Nederlandse banken spaarrente onder de 2% houden, loopt BUX voorop met het aanbieden van rentecompensatie op niet-geïnvesteerd contant geld. Deze renteverhoging geldt voor alle klanten tot een bedrag van €25.000,-.

Yorick Naeff, CEO van BUX, is enthousiast over deze verdere verhoging van de rentevergoeding: “Wij geloven in het vooropstellen van de financiële doelen van onze gebruikers. Met onze marktleidende rente halen onze klanten het meeste uit hun niet-geïnvesteerde geld, of ze nu doorgewinterde beleggers zijn of net beginnen.”

De stap komt overeen met de recente beslissing van de ECB om de rente te verhogen en toont dat BUX zich blijft inzetten voor haar missie om financiën toegankelijker, transparanter en lonend te maken voor iedereen. Deze verhoging van de rentevergoeding is slechts een van de vele manieren waarop BUX ernaar streeft zijn gebruikers te ondersteunen in hun financiële reis. Ook is het een voorbeeld van zijn proactieve houding. Bovendien beperkt dit concurrerende tarief zich niet tot Nederland: het is van kracht in alle acht EU-landen waar BUX actief is. Dit zorgt voor een consistente en inclusieve klantenparticipatie.

Voor bescherming van geldrekeningen werkt BUX samen met een zeer ervaren partner. ABN AMRO Clearing Bank N.V. houdt geld aan op een handelsrekening, waardoor het is beschermd tot €100.000,- onder de voorwaarden van het Depositogarantiestelsel (DGS).

Als een van Europa's toonaangevende neo-brokers biedt BUX niet alleen een veelzijdig beleggingsplatform met aandelen, ETF's en crypto's, maar ook kant-en-klare en op maat gemaakte beleggingsplannen. Met de gebruiksvriendelijke en intuïtieve beleggingsapp maakt BUX beleggen makkelijker en betaalbaarder voor iedereen. BUX helpt een nieuwe generatie beleggers om hun financiële doelen te bereiken, hoe ver deze ook in de toekomst liggen. BUX is gevestigd in Amsterdam en is beschikbaar in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Oostenrijk en Ierland. De fintech scale-up wordt gesteund door een aantal van de meest prominente internationale venture capital bedrijven.

Investeren brengt risico's met zich mee. Je kan je investering verliezen.