BUX INTRODUCEERT BELEGGEN ZONDER TRANSACTIEKOSTEN

- Nieuwe app STOCKS opent de aandelenmarkten voor iedereen -

Amsterdam, 13 november 2018 - BUX, Europa’s snelst groeiende mobiele broker, lanceert STOCKS. Een nieuwe app waarmee iedereen in Europa aandelen kan kopen en verkopen zonder transactiekosten.

De lage rente krijgt spaargeld nog amper in beweging. Toch passen slechts weinigen hun financiële plan hierop aan. Onderzoek, uitgevoerd door ING , laat zien dat met name 1 jongeren door de risico’s en een gebrek aan geld, argwanend zijn om te gaan beleggen.

Met STOCKS kunnen beleggers Europese en Amerikaanse aandelen kopen en verkopen zonder transactiekosten. Gebruikers die meer geavanceerde functionaliteiten willen, betalen een kleine fee voor de uitvoering van hun order.

Waar traditionele online brokers nog voornamelijk gefocust zijn op het web, is BUX 100% gefocust op mobiel. Gebruikers van STOCKS kunnen alle handelingen, niet alleen het aan- en verkopen zelf maar bijvoorbeeld ook het klant worden, direct via de app uitvoeren.

“Een grote groep mensen denkt nog altijd dat je veel geld nodig hebt om te beleggen, door de kosten die eraan verbonden zijn”, zegt Nick Bortot, CEO en oprichter van BUX. “Met de lancering van STOCKS verandert dit. Sommige beleggers betalen nog steeds tot wel €10 per transactie. Dat raakt je rendement en betekent dat het niet mogelijk is om een kleiner bedrag te beleggen. Met onze nieuwe app kan dat wel. We zijn erg enthousiast dat we de Nederlandse belegger de mogelijkheid bieden met STOCKS meer rendement te behalen.”

STOCKS is het tweede product van BUX na de introductie van de eerste app in 2014, die gericht is op CFD handel. Met deze app heeft het bedrijf bijna 2 miljoen gebruikers aangetrokken.

Bortot: “We zien in de Verenigde Staten dat mobiel beleggen de markt voor particuliere beleggers flink heeft vergroot en verwachten dat dit ook in Europa gaat gebeuren. Het merendeel van de Europese beleggingsplatforms stamt van de eerste internethausse van 2000 en is sindsdien weinig veranderd. Met STOCKS komen we zowel qua gebruiksvriendelijkheid als interface en kosten tegemoet aan de eisen van de mobiele generatie.”

Op dit moment wordt de app nog ontwikkeld. De lancering staat gepland voor het eerste kwartaal van 2019 in Nederland en Duitsland. De rest van Europa volgt in de loop van het jaar.

Meer weten over BUX STOCKS en inschrijven voor de wachtlijst:

Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden voor priority toegang tot STOCKS wanneer de app wordt gelanceerd.

Gebruikers die zich aanmelden op de wachtlijst en later een rekening openen, ontvangen een gratis aandeel t.w.v. max. €100. Daarnaast ontvangen gebruikers een extra aandeel wanneer zij een andere gebruiker introduceren.

Kijk hier voor screenshots van de nieuwe app.

BUX is een technologiebedrijf met als lijfspreuk ‘Let’s rock the world of finance’. Het doel is om dé bestemming te worden voor mensen die meer met hun geld willen doen. BUX maakt het eenvoudig en betaalbaar om in de financiële markten te stappen met mobiele apps voor lange- en korte termijn beleggingen. Sinds de lancering in 2014 heeft BUX de markten al toegankelijk gemaakt voor bijna 2 miljoen gebruikers verspreid over 9 Europese landen. BUX is gevestigd in Amsterdam en heeft Holtzbrinck Ventures, Orange Growth Capital, Velocity Capital en Initial Capital als investeerders

1 *ING International Survey “Will You Take A Hit To Your Savings?”, January 2017.