BUX-Zero-Hero.jpg
  • jpg

BUX lanceert BUX Zero - Ultiem mobiel beleggen, zonder commissie

● BUX biedt beleggen in aandelen tegen nul euro commissie

● Lancering in Nederland, Duitsland en vanaf volgend jaar heel Europa

● BUX verdient niet aan het ‘doorverkopen’ van transacties van klanten

AMSTERDAM, NL, 11 september 2019 - Mobiele broker BUX lanceert zijn nieuwe app BUX Zero (eerder aangekondigd als ‘BUX STOCKS’). Gedurende de komende weken krijgt iedereen die zich heeft aangemeld op de BUX Zero wachtlijst toegang tot de nieuwe app. De app kan nu al in de App en Play stores worden gedownload, waarna men zich nog kan registreren voor de wachtlijst. Naar verwachting zal Zero over enkele weken voor iedereen volledig beschikbaar zijn.

BUX Zero biedt een combinatie van beleggen zonder commissie, extreme focus op design en gebruiksvriendelijkheid, een eenvoudig ‘klant worden’-proces, en veiligheid door een nauwe samenwerking met ABN AMRO.

Beleggen een must, maar voor jongeren nog steeds ontoegankelijk

Waar beleggen vroeger met name iets was voor de happy few, is beleggen langzamerhand een must. De spaarrente is historisch laag en zal dat nog een tijd blijven, ons huidige pensioenstelsel is door de vergrijzing niet houdbaar en waar een huis voorheen iemands pensioen was, is een koophuis door de fors gestegen prijzen voor een groot deel van Nederland niet meer bereikbaar. Gezien de historische rendementen is beleggen een van de weinige opties die overblijft om vermogen op te bouwen.

De huidige beleggingsplatformen die in Nederland beschikbaar zijn, sluiten echter niet aan bij de wensen en behoeften van de mobiele generatie. Veel producten en platforms stammen uit de jaren ‘90 en begin jaren ‘00 en richten zich met name op de meer vermogende oudere generatie. Zowel qua gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid als prijs. BUX brengt hier met Zero verandering in.

BUX Zero, dé beleggingsapp voor de mobiele generatie

Nick Bortot, oprichter en CEO van BUX: “De mobiele generatie wil een combinatie van extreem gebruiksgemak - in de vorm van een heldere interface, ‘clean’ design en een eenvoudige navigatie - én lage tarieven. Jongeren stappen niet voor niets over van traditionele banken naar ‘neo banks’.

Een ‘neo broker’ was er in Europa echter nog niet. Traditionele brokers blijven met hun complexe aanbod in het webtijdperk hangen en hebben moeite hun product aan te passen aan de eisen die de jonge generatie aan producten stelt. BUX Zero is precies het antwoord op deze behoefte.”

Beleggen met impact

De jonge generatie vindt het veel belangrijker dan vorige generaties om daadwerkelijk impact te maken met hun beleggingen*. Men wil beleggen in aandelen van bedrijven waarvan de normen, waarden en ambities overeenkomen met die van hen zelf.

Een wereldwijd onderzoek, uitgevoerd door Accenture in 2018, laat zien dat meer dan de helft van de Britse consumenten graag ziet dat bedrijven een duidelijk standpunt innemen met betrekking tot zaken als duurzaamheid, transparantie en gelijke rechten. Met bijna 75% is generatie Z de grote drijver achter deze trend.

BUX Zero biedt een intuïtieve zoekmachine die gebruikers helpt zulke bedrijven te vinden en er meer over te weten te komen. De app gaat echter nog een stap verder door gebruikers de mogelijkheid te geven om te zoeken op actuele thema’s, zoals groene energie, bedrijven met vrouwelijke CEO’s of de deeleconomie.

Bij BUX kan iedereen nu commissievrij beleggen

BUX Zero biedt marktorders en limietorders. Een marktorder is een order die meteen wordt uitgevoerd. Een limietorder is een order waarbij een belegger aandelen tegen een vooraf door hem/haar zelf bepaalde prijs koopt of verkoopt. Beide ordertypen zijn tot eind dit jaar gratis.

Volgend jaar introduceert BUX Zero een derde ordertype, de ‘basic order’. De basic order wordt eenmaal per dag op een vast tijdstip uitgevoerd.

Parallel aan de introductie van de basic order introduceert BUX Zero een abonnement, waarbij voor een vast bedrag per maand ongelimiteerd commissievrij kan worden belegd.

Vanaf de introductie van de basic order en het abonnement rekent BUX Zero de onderstaande tarieven. Tot die tijd biedt BUX Zero altijd minimaal één gratis ordertype aan, zodat gebruikers nu én in de toekomst commissievrij kunnen beleggen.

●     Basis order:                 gratis

●     Markt order:                € 1

●     Limiet order:                € 2

(Het abonnement wordt momenteel getest onder gebruikersgroepen. De voorwaarden, waaronder de prijs, worden gepubliceerd zodra het abonnement beschikbaar is.)

Daarnaast rekent BUX Zero geen kosten voor het aanhouden van een rekening, het ontvangen van dividenden, geld storten en opnemen, en zijn tot slot ook real time streaming koersen gratis.

BUX verdient niet aan het ‘doorverkopen’ van transacties van klanten aan marktpartijen en aanbieders van financiële producten.

Orders worden gestuurd naar een ‘smart order router’, die de order naar de plaats stuurt waar deze volgens de best execution principes wordt uitgevoerd.

Veilig beleggen door samenwerking met ABN Amro

BUX werkt nauw samen met ABN AMRO Clearing Bank. Het geld van BUX Zero gebruikers staat bij ABN AMRO Clearing Bank. Hiermee valt het geld van gebruikers onder het Nederlandse depositogarantiestelsel en is dit in beginsel gegarandeerd tot € 100.000 per gebruiker. Daarnaast worden aandelen van BUX Zero gebruikers bewaard door ABN AMRO Clearing Bank.

Zero gebruikers profiteren hiermee van de innovatieve kracht van BUX in combinatie met de betrouwbaarheid van het financieel instituut ABN AMRO.

Over BUX BUX maakt het eenvoudig en betaalbaar voor jonge mensen om meer met hun geld te doen. Sinds de lancering in 2014 heeft BUX de markten geopend voor meer dan 2 miljoen mensen in 9 Europese landen. Dat deed BUX tot nu toe met de app BUX X voor korte termijn handel in CFD’s.

Vandaag komt daar een app bij: BUX Zero, waarmee iedereen commissievrij aandelen van zijn of haar favoriete bedrijven kan kopen en verkopen. BUX Zero zal eerst in Nederland, Duitsland en Oostenrijk beschikbaar zijn, waarna een uitrol volgt in de rest van Europa. BUX is gevestigd in Amsterdam en heeft Holtzbrinck Ventures, Velocity Capital, Orange Growth Capital en Initial Capital als investeerders.

Volg BUX op Facebook (facebook.com/BUXSociaal), Instagram (@bux.app) en Twitter (@bux). Aanmelden voor de BUX Zero wachtlijst? Download de app hier voor iOS of Android en volg de stappen.

Bezoek voor logo’s, product- en lifestyle shots van BUX Zero de BUX newsroom.

Meer informatie via Stevan Zmiric, Tel: (06) 52 62 45 02, stevan.zmiric@getbux.com

*Schroders Global Investor Study 2018

De beleggingsdiensten aangeboden via BUX Zero van BUX B.V. worden gereguleerd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM). BUX B.V. is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 58403949.

De CFD diensten worden aangeboden door BUX X. BUX X is een handelsnaam van BUX Financial Services Limited. BUX Financial Services Limited is een in Engeland en Wales geregistreerd bedrijf onder registratienummer 03148972. BUX Financial Services Limited is geautoriseerd en gereguleerd door de “Financial Conduct Authority”, FCA registratienummer 184333.