Vrouwelijke belegger betreedt in 2020 massaal de beurs

Aantal vrouwen dat belegt dit jaar verzesvoudigd

Hero_Pim.jpg

Amsterdam, 17 december 2020 - In 2020 is het aantal vrouwelijke beleggers massaal toegenomen, blijkt uit een analyse van mobiele broker BUX. Het aantal vrouwen dat een BUX Zero rekening heeft is dit jaar namelijk verzesvoudigd. Daarnaast is het totaal aangehouden vermogen op de beleggingsrekening van vrouwelijke gebruikers met 700% procent toegenomen, in vergelijking met 330% voor de mannelijke beleggers.

De belangstelling voor de beurs bij vrouwen nam sinds april dit jaar een vlucht en de groei van nieuwe vrouwelijke beleggers is sindsdien constant gebleven. Waar Nederlandse vrouwelijke beleggers voor april 13% uitmaakten van de totale instroom van nieuwe gebruikers van de grootste mobiele broker van Europa, groeide dit na april naar bijna een kwart.

De cijfers laten een overduidelijke toegenomen interesse van vrouwelijke investeerders zien. Met de lage spaarrente en een afkalvend pensioenstelsel, zal beleggen waarschijnlijk de enige rendabele manier voor veel jongeren zijn om een goede financiële toekomst op te bouwen. Ook de uitbraak van het coronavirus lijkt de interesse in beleggen te hebben versneld onder vrouwelijke beleggers.

Met in totaal meer dan 350.000 gebruikers is BUX de grootste mobiele broker van Europa. Het bedrijf, opgericht in 2014, maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Met BUX Zero, BUX nieuwste app, kunnen beleggers sinds 2019 aandelen van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. BUX zal in 2021 haar Europese uitbreidingsplan vervolgen. BUX heeft drie apps ontwikkeld voor verschillende type beleggers met uiteenlopende beleggingsdoelen: BUX Zero, BUX X en BUX Crypto. BUX heeft oa. Holtzbrinck Ventures, en Velocity Capital als aandeelhouder.