BUX Crypto ontvangt registratie DNB

Groei crypto dienst mobiele broker BUX zet exponentieel door in 2021

4_D__0959.jpg

Amsterdam, 6 april 2021 - BUX Crypto, het crypto platform van mobiele broker BUX, heeft de registratie van De Nederlandsche Bank (DNB) als aanbieder van crypto diensten ontvangen. De registratie bij DNB is een belangrijke stap voor BUX Crypto in haar missie om investeringen in cryptocurrencies op een veilige en toegankelijke manier mogelijk te maken.

Zero commissie crypto beleggen leidt tot explosieve groei in 2021

Steeds meer beleggers vinden hun weg naar BUX Crypto. Als enige crypto broker in Europa biedt BUX de mogelijkheid om zonder commissie digitale valuta’s te kopen en verkopen. Sinds 1 januari 2021 zag het crypto platform een toename van 300% in het aantal nieuwe gebruikers dat een account heeft geopend. Ook zag BUX Crypto een toename van 1000% in de totale handelsvolumes in het eerste kwartaal van 2021 vergeleken met het laatste kwartaal van 2020. Tot slot liet ook het totaal aangehouden vermogen in digitale valuta's een explosieve stijging zien: Sinds eind 2020 steeg dit met van 475%.

Over DNB registratie BUX

BUX Alternative Investments B.V. heeft een registratie bij De Nederlandsche Bank N.V. (DNB) als aanbieder van crypto diensten. DNB houdt toezicht op de naleving door BUX Alternative Investments B.V. van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme en de Sanctiewet 1977. BUX Alternative Investments B.V. staat niet onder prudentieel toezicht van DNB of onder gedragstoezicht van de AFM. Dit betekent dat er geen toezicht wordt gehouden op financiële eisen of bedrijfsrisico’s en er geen sprake is van specifieke financiële consumentenbescherming.

Met honderdduizenden gebruikers is BUX de snelst groeiende mobiele broker van Europa. Het bedrijf, opgericht in 2014, maakt het voor iedereen makkelijker meer met je geld te doen. Met BUX Zero, kunnen beleggers sinds 2019 aandelen en ETF’s van hun favoriete bedrijven kopen en verkopen zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. BUX zal in 2021 haar Europese uitbreidingsplan vervolgen. Middels BUX Crypto kunnen beleggers ook in verschillende cryptocurrencies investeren. BUX heeft o.a. HV Capital en Velocity Capital Fintech Ventures als aandeelhouder.

De beleggingsdiensten aangeboden via BUX Zero van BUX B.V. worden gereguleerd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM).