BUX breidt uit: Italië achtste Europese markt en fractioneel beleggen nu ook via beleggingsplan

italy-blog-post (1).png

Amsterdam, 7 juni 2022 - BUX zet de volgende stap in zijn Europese uitbreiding en lanceert vandaag de mobiele beleggingsapp BUX Zero in Italië. Met de introductie van de alles-in-één beleggingsapp in Italië, is BUX Zero beschikbaar in maar liefst acht Europese markten. Een kleine zes maanden geleden begon BUX met het aanbieden van fractioneel beleggen en crypto, naast het al bestaande aanbod van aandelen en ETF’s. En vanaf vandaag maakt het bedrijf beleggen toegankelijker voor een grotere groep Europeanen.

Yorick Naeff, CEO van BUX: De uitbreiding naar de Italiaanse markt is een volgende mijlpaal voor BUX. We introduceren onze beleggingsapp in Italië op een moment dat de inflatie hoog is en het vertrouwen in pensioenstelsels en traditionele banken afneemt. Daarom is het van belang dat Italiaanse beleggers toegang hebben tot een toegankelijke, intuïtieve en gebruiksvriendelijke beleggingsapp als BUX Zero. We verwachten dat we een breed scala aan verschillende gebruikers zullen aanspreken; van ervaren beleggers die worden aangetrokken door onze lage tarieven, tot beleggers in spé die voor het eerst de beurs betreden. Wij zijn er om hen te begeleiden bij de start van hun beleggingsreis en om hen het vertrouwen te geven om te beginnen met het bouwen aan een betere financiële toekomst door middel van beleggen.

Fractioneel beleggen nu ook via beleggingsplan

Met het beleggingsplan kunnen klanten van BUX Zero maandelijks kleine bedragen beleggen. Elk plan kan worden afgestemd op de persoonlijke financiële situatie en langetermijndoelstellingen van de belegger. Met behulp van het beleggingsplan kunnen gebruikers van de app al vanaf 10 euro beleggen in aandelen en ETF’s.

Sinds kort kunnen klanten van BUX Zero ook fractioneel beleggen in meer dan 30 Amerikaanse aandelen en ruim 150 ETF's met een eigen beleggingsplan. Binnenkort zal dat aanbod verder worden uitgebreid. Fractioneel beleggen heeft als grote voordeel dat het beleggingsbudget van de belegger bepaalt hoeveel de belegger maandelijks kan beleggen, in plaats van de prijs van het aandeel. Daarmee kunnen gebruikers van de app ook met kleine bedragen beleggen in aandelen die individueel honderden of zelfs duizenden euro’s kunnen kosten.

-Einde-

OVER BUX

Met meer dan 700.000 klanten is BUX Europa's snelst groeiende neobroker. Sinds 2014 maakt BUX het Europeanen gemakkelijk en betaalbaar om meer met hun geld te doen. Met BUX Zero, kunnen beleggers sinds 2019 in aandelen en ETF’s investeren zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Ierland en Spanje. Het volledige assortiment van BUX-producten, waaronder BUX Crypto waarmee gebruikers kunnen beleggen in echte cryptocurrencies, en BUX X, waar gebruikers kunnen handelen in contracts for difference (CFD's), is beschikbaar in meerdere landen in Europa. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.