BUX introduceert beleggen in fractionele AEX aandelen in samenwerking met ABN AMRO Clearing

Beleggen in hoog geprijsde aandelen als Adyen, ASML en ASMI kan nu ook met de kleinere portemonnee

NL Fractional Investing.jpg

Amsterdam, 16 juni 2022 - Vandaag introduceert BUX, een van Europa’s snelst groeiende mobiele brokers, fractioneel beleggen in alle AEX-genoteerde bedrijven. De beleggingsapp bouwde in samenwerking met ABN AMRO Clearing de infrastructuur die deze innovatieve manier van beleggen mogelijk maakt. Eerder dit jaar maakten de twee partijen beleggen in fractionele Amerikaanse aandelen en in ETF’s al mogelijk.

Met fractioneel beleggen koop je als belegger een stukje van een aandeel in plaats van een volledig aandeel. Dit maakt bedrijven met relatief hoge aandelenkoersen, zoals fintech-reus Adyen en chipmachinemaker ASML, bereikbaar voor beleggers die geen budget van honderden of duizenden euro’s te besteden hebben.

Fractioneel beleggen is in Amerika al niet meer weg te denken en wordt nu door BUX ook grootschalig geïntroduceerd in Nederland en Europa. Deze nieuwe manier van beleggen heeft als grote voordeel dat beleggers kunnen beleggen in succesvolle bedrijven met kostbare aandelen met het beleggingsbudget dat bij hun financiële situatie past, en zij hun beleggingen nog beter kunnen spreiden, zegt Yorick Naeff, CEO van BUX. Het beleggen in fracties van aandelen past bij de behoefte van de moderne belegger die flexibiliteit en efficiëntie waardeert. Nu we ook AEX-bedrijven aan ons fractionele aanbod hebben toegevoegd, wordt het voor onze klanten ook mogelijk om in fracties van lokale helden te beleggen.

Binnenkort ook beleggen in fracties van LVMH en Volkswagen

Eerder deze week maakte BUX het al mogelijk om ook fractionele aandelen te kopen van de Belgische BEL20 index. In de komende periode worden ook de Franse CAC40 index en de Duitse DAX index met de veertig grootste bedrijven uit Duitsland beschikbaar voor fractioneel beleggen.

Sinds begin deze maand is het mogelijk om fractioneel te beleggen in ETF’s en Amerikaanse aandelen via het persoonlijke beleggingsplan van BUX. Het beleggingsplan is de ultieme tool om van beleggen een gewoonte te maken, doordat je met één klik op de knop in een persoonlijk samengesteld plan van maximaal tien verschillende ETF’s en aandelen maandelijks kan beleggen.

-Einde-

OVER BUX

Met meer dan 700.000 klanten is BUX Europa's snelst groeiende neobroker. Sinds 2014 maakt BUX het Europeanen gemakkelijk en betaalbaar om meer met hun geld te doen. Met BUX Zero, kunnen beleggers sinds 2019 in aandelen en ETF’s investeren zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Ierland en Spanje. Het volledige assortiment van BUX-producten, waaronder BUX Crypto waarmee gebruikers kunnen beleggen in echte cryptocurrencies, en BUX X, waar gebruikers kunnen handelen in contracts for difference (CFD's), is beschikbaar in meerdere landen in Europa. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.

Over ABN AMRO Clearing

ABN AMRO Clearing wordt erkend als een wereldwijd toonaangevende aanbieder van geïntegreerde oplossingen op het gebied van clearing, uitvoering, bewaring, financiering en risicobeheer. Met 10 kantoren wereldwijd kunnen wij onze klanten op meer dan 160 beurzen, MTF's en FX-liquiditeitscentra van dienst zijn en dagelijks meer dan 20 miljoen transacties verwerken. ABN AMRO Clearing behoort steevast tot de top 3 clearingfirma's op de meeste relevante derivatenbeurzen wereldwijd. Met 850 collega's en samen met onze partners en klanten is het onze verantwoordelijkheid om verstandige en duurzame regelgevingskaders te stimuleren en te ondersteunen. Wij gebruiken onze kennis en expertise om de weg te wijzen naar veilige en transparante financiële ecosystemen.