BUX rondt de kaap van 100.000 klanten in België

Zowel aandelen, ETF’s als crypto in de top 10 meest gekochte producten

4_D__0959.jpg

Amsterdam, 14 juli 2022 - Een kleine 2 jaar na de lancering op de Belgische markt heeft mobiele broker BUX de kaap van 100.000 klanten gerond. Met de lancering van BUX Zero in België werd beleggen toegankelijk. Belgische beleggers appreciëren de handige app, die naast de vele functies en tools ook educatieve content aanbiedt. Dit biedt flexibiliteit en controle bij het kopen en verkopen van aandelen, ETF’s en crypto.

Meest gekochte producten

De Belgische belegger blijkt er een gevarieerde portefeuille op na te houden. Zowel aandelen, ETF’s als crypto zijn vertegenwoordigd in de top 10 van de meest gekochte producten via BUX Zero. Daarnaast is er ook een grote variatie aan sectoren. De fabrikant van elektrische wagens staat bovenaan als meest gekochte aandeel, daarna volgt de cryptocurrency Bitcoin en de welbekende S&P 500 ETF staat op de derde plek. De top drie vertegenwoordigt goed hoe divers de Belgische belegger belegt.

Top 10 meest gekochte beleggingsproducten onder Belgische klanten

1. Tesla
  2. Bitcoin
  3. S&P 500 Index ETF
  4. Just Eat Takeaway
  5. KBC
  6. TUI
  7. NIO
  8. Argenx
  9. Ethereum
  10. Apple

* Aankoop orders

** Periode: 1 januari 2022 - 10 juli 2022

*** Meest gekocht op basis van volume

Door de hoge inflatie en lage rentes op spaarrekeningen staat het vast dat beleggen een noodzaak is. Het is fantastisch om te zien dat de Belgische belegger BUX Zero goed weet te vinden om een betere financiële toekomst op te bouwen door te beleggen. Of het nou gaat om fractioneel beleggen, crypto of een persoonlijk beleggingsplan; de Belgische belegger maakt veel gebruik van al deze innovatieve en moderne functies die beschikbaar zijn binnen de app. We hopen in de toekomst nog veel meer Belgische klanten te verwelkomen en te begeleiden bij de start van hun beleggingsreis, zegt Yorick Naeff, CEO van BUX.

Grote opmars fractionele orders

Ongeveer een half jaar geleden begon BUX met het aanbieden van fractioneel beleggen in ons land. De online broker heeft een breed aanbod aan fractionele Amerikaanse en Europese aandelen en ETF’s. Fractioneel beleggen heeft als grote voordeel dat het beleggingsbudget van de gebruiker bepaalt hoeveel die kan beleggen, in plaats van de prijs van het aandeel of de ETF. En dit is duidelijk een succes, sinds de start zijn meer dan 1 op de 4 orders bij BUX Zero fractionele orders. Daarvan heeft 25% een gemiddeld orderbedrag tussen de €100 en €500.

Top 10 meest gekochte fractionele producten onder Belgische klanten

1. Tesla
  2. NIO
  3. Cloudflare
  4. Apple
  5. Amazon.com
  6. S&P 500 Index ETF
  7. Netflix
  8. Microsoft
  9. Meta Platforms
  10. NVIDIA

* Aankoop orders

** Periode: 1 januari 2022 - 10 juli 2022

*** Meest gekocht op basis van volume

Nu ook fractioneel beleggen via persoonlijk beleggingsplan

Sinds kort kunnen Belgische beleggers bij BUX ook fractioneel beleggen op de automatische piloot via een persoonlijk beleggingsplan. Voor €1 per maand kan de belegger automatisch beleggen in een door hem of haar zelf samengesteld mandje van fractionele aandelen en ETF’s. Dit is de ultieme tool voor beleggers die op een passieve manier willen werken aan vermogensopbouw.

-Einde-

Met meer dan 700.000 klanten is BUX Europa's snelst groeiende neobroker. Sinds 2014 maakt BUX het Europeanen gemakkelijk en betaalbaar om meer met hun geld te doen. Met BUX Zero, kunnen beleggers sinds 2019 in aandelen en ETF’s investeren zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Ierland en Spanje. Het volledige assortiment van BUX-producten, waaronder BUX Crypto waarmee gebruikers kunnen beleggen in echte cryptocurrencies, en Stryk, waar gebruikers kunnen handelen in contracts for difference (CFD's), is beschikbaar in meerdere landen in Europa. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.