BUX neemt retail brokerage onderdeel over van Spaanse branchegenoot

B2C-klantenbestand van Ninety Nine volledig over naar Amsterdamse neobroker

Blog Post Spain.png
  • png

Amsterdam, 5 december 2022 – De Amsterdamse neobroker BUX neemt per direct het retailklantenbestand over van de Spaanse concullega Ninety Nine. Deze acquisitie verstevigt de positie van BUX op de Spaanse markt en ligt daarom volledig in lijn met haar Europese uitbreidingsstrategie. Voor Ninety Nine zorgt de deal ervoor dat zij zich volledig kan focussen op haar B2B2C en B2B-dienstverlening.

De Spaanse neobroker stopt met het verlenen van brokeragediensten aan particuliere beleggers, waarvoor BUX’ dienstverlening na uitvoerige gesprekken beter geschikt bleek. Zo kunnen zij bij Ninety Nine enkel handelen in (hele) Amerikaanse aandelen; via de Nederlandse neobroker krijgen zij ook toegang tot ETF’s, fractionele aandelen, meerdere financiële markten en het BUX Spaarplan.

“Wij zijn trots en verheugd dat we een nieuwe groep Spaanse klanten mogen helpen met het creëren van een stabiele beleggingsbasis en het opbouwen van een betere financiële toekomst”, zegt Yorick Naeff, CEO van BUX. “Met deze uitbreiding vestigen we onze naam verder in Europa en blijven we een van de snelst groeiende neobrokers van het continent. Ik heet de oud-klanten van Ninety Nine van harte welkom en beloof dat we hen optimaal van dienst zullen zijn.”

“Ik ben blij dat we in BUX een partner hebben gevonden waaraan we onze retailklanten met een gerust hart kunnen overdragen”, zegt Javier Sanz Álvarez, CEO en oprichter van Ninety Nine. “In het afgelopen anderhalf jaar hebben we hard gewerkt aan onze B2B-strategie en hoewel het geen gemakkelijke keuze was, gaan we vanaf nu ons daar volledig op focussen. Uiteraard bekommeren we ons om de particuliere klanten van wie wij afscheid nemen. Uit de gesprekken met BUX bleek dat zij de aangewezen partij zijn voor deze groep, mede door hun uiterst gebruiksvriendelijke app en verfrissende kijk op beleggen. Bovendien bieden we de vertrekkende klanten naar onze mening schappelijke overstapvoorwaarden, waaronder twee gratis aandelen en gratis migratie. Ik vertrouw erop dat onze particuliere klanten tevreden zijn met deze oplossing.”

-Einde-

Met meer dan 1 miljoen gebruikers is BUX hard op weg om dé toonaangevende mobiele broker van Europa te worden. Met haar intuitive beleggingsapp maakt BUX beleggen makkelijker en betaalbaarder voor iedereen. Met BUX kunnen beleggers sinds 2019 in fractionele aandelen, ETF’s en cryptocurrencies investeren, ook kan beleggen op de automatische piloot gezet worden via het BUX Spaarplan. BUX is op dit moment beschikbaar in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Oostenrijk en Ierland. De fintech scale-up heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.

Over Ninety Nine

Ninety Nine is een B2B embedded finance platform dat gepersonaliseerde, end-to-end beleggingsoplossingen biedt aan zijn partners. Dankzij de eigen unieke baanbrekende technologie stelt Ninety Nine zijn partners in staat om snel en efficiënt retailbeleggingsdiensten te lanceren die Amerikaanse en Europese aandelen, ETF's en crypto's aanbieden.