BUX verhoogt rentevergoeding naar 2,30%

cashoninterest-press-release-NL.png
  • Alle BUX klanten ontvangen vanaf 1 juli 2,30% rentevergoeding per jaar op hun niet-geïnvesteerde contante saldo
  • Dit tarief geldt voor cash saldi tot € 25.000
  • BUX is de eerste en enige Nederlandse onderneming die zo'n hoge rentevergoeding biedt
  • Alle geldrekeningen zijn beschermd tot €100.000 onder de voorwaarden van het depositogarantiestelsel

Amsterdam, 15 juni, 2023 - BUX, Europa's snelst groeiende neobroker, verhoogt per 1 juli de rentevergoeding op niet-geïnvesteerd contant geld van 2,01% naar 2,30% voor alle klanten. De wijziging is een gevolg van de aankondiging van de Europese Centrale Bank (ECB) om de rente verder te verhogen.

Door de renteverhoging hebben klanten die op zoek zijn naar een veilige plek om hun geld te beleggen een hoger gegarandeerd rendement. Voor hen, en zeker voor degenen die het de afgelopen jaren financieel lastig hadden vanwege de lage rente, is BUX toegewijd de best mogelijke beleggingsmogelijkheden te bieden.

"We zijn altijd op zoek naar manieren om onze klanten een betere waarde en een hoger rendement op hun beleggingen te bieden", zegt Yorick Naeff, CEO van BUX. "De aankondiging van de ECB was voor ons een perfecte gelegenheid om onze rentetarieven te verhogen en ervoor te zorgen dat onze klanten beloond worden voor het aanhouden van hun tegoeden bij BUX."

De nieuwe rentevergoeding betekent dat klanten van BUX een hoger rendement krijgen over hun niet-geïnvesteerde geld tot € 25.000,-, waardoor hun vermogen sneller groeit. Ook is de stijging van de rentevergoeding een volgende stap om ervoor te zorgen dat BUX een van de toonaangevende online beleggingsplatforms in Europa blijft.

De Amsterdamse neobroker begrijpt hoe belangrijk het is om klanten een transparant, veilig en concurrerend beleggingsplatform te bieden en deze verhoging van de rentevergoeding is slechts één van de vele manieren waarop BUX dit blijft doen.

BUX werkt samen met een zeer ervaren partner. ABN AMRO Clearing Bank N.V. houdt je geld aan en zorgt ervoor dat je geld is beschermd tot €100.000,- onder de voorwaarden van het Deposito Garantie Stelsel (DGS).

Met meer dan 1 miljoen gebruikers is BUX één van Europa’s snelst groeiende neobrokers en is het hard op weg om dé toonaangevende mobiele broker van Europa te worden. Met haar intuïtieve beleggingsapp maakt BUX beleggen makkelijker en betaalbaarder voor iedereen. Met BUX kunnen beleggers sinds 2019 in fractionele aandelen, ETF’s, ETC's, en cryptocurrencies investeren. Ook kan beleggen op de automatische piloot gezet worden via het BUX beleggingsplan. BUX is op dit moment beschikbaar in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Oostenrijk en Ierland. De fintech scale-up heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.

Investeren brengt risico's met zich mee. Je kan je investering verliezen.