BUX verhoogt rentevergoeding naar 2,50%

cashoninterest-press-release-NL.png
  • Alle klanten van BUX ontvangen vanaf 1 augustus 2,50% rentevergoeding per jaar op hun niet-geïnvesteerde contante saldo
  • Dit tarief geldt voor cash saldi tot 25.000 euro
  • De rentecompensatieverhoging is een reactie op de verdere renteverhoging van de ECB
  • Alle geldrekeningen bij BUX zijn beschermd tot €100.000,- onder de voorwaarden van het Nederlandse depositogarantiestelsel

Amsterdam, 27 juli 2023 - BUX, Europa's snelst groeiende neobroker, kondigt een verhoging van de rentevergoeding op niet-geïnvesteerd contant geld van 2,30% naar 2,50% per jaar aan. De verhoging volgt direct op de renteverhoging die de ECB op 27 juli aankondigde en geldt vanaf 1 augustus 2023 voor alle BUX klanten.

Met de verhoogde rentecompensatie zet BUX zich onverminderd in om waarde te leveren en het rendement voor zijn klanten te maximaliseren. Doordat BUX nu de hoogste rentevergoeding van alle Nederlandse financiële dienstverleners aanbiedt, halen klanten het maximale uit hun niet-geïnvesteerde geld en zorgen zij ervoor dat hun geld harder voor hen werkt.

Yorick Naeff, CEO van BUX, is enthousiast over deze verdere verhoging van de rentevergoeding: "Bij BUX ondersteunen we onze gebruikers en creëren we mogelijkheden voor hun financiële groei. We begrijpen dat elke cent telt. Daarom ben ik blij dat we met deze verhoging van de rentevergoeding onze toewijding versterken om onze klanten te helpen hun financiële doelen effectiever te bereiken."

De stap van BUX om de rentevergoeding op niet-geïnvesteerde contanten te verhogen, komt overeen met de recente beslissing van de ECB om de rente te verhogen en is een voorbeeld van de proactieve aanpak van BUX om in te spelen op veranderingen in het financiële landschap. Hiermee onderscheidt de Amsterdamse neobroker zich als een financiële instelling die prioriteit geeft aan het financiële welzijn van haar klanten en zich tegelijkertijd aanpast aan veranderende marktomstandigheden.

Voor bescherming van geldrekeningen werkt BUX samen met een zeer ervaren partner. ABN AMRO Clearing Bank N.V. houdt je geld aan op een handelsrekening en je geld is beschermd tot €100.000,- onder de voorwaarden van het Depositogarantiestelsel (DGS).

Met meer dan 1 miljoen gebruikers is BUX één van Europa’s snelst groeiende neobrokers en is het hard op weg om dé toonaangevende mobiele broker van Europa te worden. Met haar intuïtieve beleggingsapp maakt BUX beleggen makkelijker en betaalbaarder voor iedereen. Met BUX kunnen beleggers sinds 2019 in fractionele aandelen, ETF’s, ETC's, en cryptocurrencies investeren. Ook kan beleggen op de automatische piloot gezet worden via het BUX beleggingsplan. BUX is op dit moment beschikbaar in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Oostenrijk en Ierland. De fintech scale-up heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.

Investeren brengt risico's met zich mee. Je kan je investering verliezen.