BUX benoemt Salim Sebbata als Chief Executive Officer voor Engelse tak

Doorgewinterde strateeg uit financiële wereld treedt toe tot BUX terwijl het bedrijf op hoge snelheid uitbreidt in Europa

Salim Sebbata, CEO, BUX UK Landscape.jpg

Amsterdam, 5 juli, 2021 - BUX, de snelst groeiende mobiele broker van Europa, kondigt vandaag de benoeming aan van Salim Sebbata als nieuwe Chief Executive Officer (CEO) van BUX UK. Sebbata zal het roer van BUX UK overnemen van Yorick Naeff, die eerder dit jaar de rol van CEO van BUX op zich nam.

In zijn nieuwe functie is Sebbata verantwoordelijk voor de algemene bedrijfsvoering in het Verenigd Koninkrijk en gaat daarnaast de handels-, kasbeheer-, klantenadministratie- en compliance services beheren die B2B beleggingsoplossingen bieden voor introducerende brokers en internationaal verbonden agentschappen.

BUX heeft een leidende rol in het vormgeven van de toekomst van hoe mensen beleggen, zegt Sebbata. Brokers moeten zich aanpassen aan de behoeften van de nieuwe generatie en BUX heeft een uniek inzicht op de behoeftes van deze generatie. Goed doen voor klanten heeft altijd voorop gestaan in hoe ik mijn rol zag in de wereld van online brokerage. Een groot deel van wat mij aanspreekt in BUX is dat ze werken volgens de filosofie dat de klant altijd slaagt. Ik kijk ernaar uit om verdere groei te stimuleren, nieuwe kansen te benutten in de markt en verder te bouwen aan het fundament dat is gelegd.

Sebbata brengt meer dan 25 jaar ervaring met zich mee als leidinggevende in de wereld van financiële markten. Sebbata is de voormalige UK directeur bij Livemarkets Ltd. en het voormalige hoofd Business Development bij Trade.com. Hij was ook Vice President bij Merrill Lynch in Frankfurt en stond aan het roer van International Sales bij E*TRADE.

Salim is een expert in onze sector en brengt waardevolle ervaring met zich mee op belangrijke gebieden voor BUX, waaronder het lanceren van nieuwe bedrijfsactiviteiten en wereldwijde expansie, zegt Yorick Naeff, CEO van BUX. BUX zich blijft richten op internationale uitbreiding en Salim’s achtergrond zal van enorme waarde zijn voor het voortzetten van onze missie om beleggen toegankelijk te maken voor een nieuwe generatie in Europa en daarbuiten.

Met meer dan 500.000 klanten is BUX Europa's snelst groeiende neobroker. Sinds 2014 maakt BUX het Europeanen gemakkelijk en betaalbaar om meer met hun geld te doen. Met BUX Zero, kunnen beleggers sinds 2019 in aandelen en ETF’s investeren zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en België. Het volledige assortiment van BUX-producten, waaronder BUX Crypto waarmee gebruikers kunnen beleggen in echte cryptocurrencies, en BUX X, waar gebruikers kunnen handelen in contracts for difference (CFD's), is beschikbaar in meerdere landen in Europa. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.

De beleggingsdiensten aangeboden via BUX Zero van BUX B.V. worden gereguleerd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM). BUX Crypto is een handelsnaam van BUX Alternative Investments B.V. BUX Alternative Investments B.V. is geregistreerd bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder het nummer 76895327. BUX X is een handelsnaam van BUX Financial Services Limited. BUX Financial Services Limited is een in Engeland en Wales geregistreerd bedrijf onder het nummer 03148972. BUX Financial Services Limited wordt gereguleerd door de Financial Conduct Authority, FCA Register nummer 184333.