BUX zet Europese groei voort en lanceert in Spanje als zevende land

Blog Post Spain.png

Amsterdam, 3 november, 2021 - BUX groeit verder door Europa en lanceert zijn commissievrije beleggingsapp BUX Zero in Spanje. In navolging van de recente financieringsronde van $80 miljoen, zet BUX zijn ambities voort om beleggen in heel Europa op een toegankelijke manier aan te bieden. Spanje is het zevende land waar BUX nu actief is. Met 600.000 klanten is BUX de snelst groeiende mobiele broker van Europa.

De lancering van BUX Zero in Spanje markeert een belangrijke stap in de groei van BUX. Het is onze missie om beleggen in heel Europa toegankelijk te maken. Met historisch lage spaarrentes, een onhoudbaar pensioenstelsel en de bijbehorende pensioenkloof, is het meer dan ooit van groot belang dat alle Europeanen de mogelijkheid hebben om te bouwen aan een betere financiële toekomst, zegt Yorick Naeff, CEO van BUX.

Beleggingskennis vergroten door nieuws en kennis in de app

In recent onderzoek uitgevoerd door Kantar in opdracht van BUX, geeft 34% van de niet beleggende Spanjaarden “een gebrek aan kennis” als belangrijkste reden op waarom ze niet beleggen. In de onlangs toegevoegde Newsroom in de BUX Zero app hebben klanten van BUX toegang tot dagelijks financieel- en beursgerelateerd nieuws, gebaseerd op het beleggingsportfolio en de interesses van de klant. Daarnaast biedt BUX ook wekelijks jargonvrij beursnieuws aan dat is geschreven door het eigen redactieteam. Verder kunnen beleggers bij de broker aan hun vaardigheden werken in het Kenniscentrum van BUX via artikelen en educatieve video’s die beleggingsonderwerpen binnen een paar minuten onderwerpen simpel uitleggen. Door beleggers de juiste tools aan te reiken, wil BUX zijn app-gebruikers in staat stellen om weloverwogen beslissingen te kunnen nemen over hun financiële toekomst.

- EINDE -

Met meer dan 600.000 klanten is BUX Europa's snelst groeiende neobroker. Sinds 2014 maakt BUX het Europeanen gemakkelijk en betaalbaar om meer met hun geld te doen. Met BUX Zero, kunnen beleggers sinds 2019 in aandelen en ETF’s investeren zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België en Ierland. Het volledige assortiment van BUX-producten, waaronder BUX Crypto waarmee gebruikers kunnen beleggen in echte cryptocurrencies, en BUX X, waar gebruikers kunnen handelen in contracts for difference (CFD's), is beschikbaar in meerdere landen in Europa. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.

De beleggingsdiensten aangeboden via BUX Zero van BUX B.V. worden gereguleerd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM). BUX Crypto is een handelsnaam van BUX Alternative Investments B.V. BUX Alternative Investments B.V. is geregistreerd bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder het nummer 76895327. BUX X is een handelsnaam van BUX Financial Services Limited. BUX Financial Services Limited is een in Engeland en Wales geregistreerd bedrijf onder het nummer 03148972. BUX Financial Services Limited wordt gereguleerd door de Financial Conduct Authority, FCA Register nummer 184333.