BUX lanceert als eerste broker in Europa fractionele Europese ETF’s in samenwerking met ABN Amro Clearing Bank

Fractioneel beleggen niet meer weg te denken bij de moderne belegger

NL-Fractional-ETF.jpg

Amsterdam, 11 april, 2022 - Vandaag kunnen klanten van mobiele broker BUX als eerste in Europa ook beleggen in fractionele Europese ETF’s zonder een beleggingsplan. In samenwerking met ABN Amro Clearing Bank heeft BUX de technologie gebouwd die het mogelijk maakt om als eerste broker en clearingbank in Europa fractionele Europese ETF’s aan te bieden. De introductie van fractionele Europese ETF’s volgt kort nadat BUX samen met ABN Amro Clearing het beleggen in fractionele Amerikaanse aandelen introduceerde in januari.

Fractioneel beleggen in ETF’s verlaagt drempel tot maandelijks beleggen

Met de komst van fractionele ETF’s stelt BUX beleggers in staat om nog gemakkelijker in ETF’s te beleggen. Al vanaf € 10 is het mogelijk om in een stukje van een ETF te beleggen. ETF’s met een hogere koers, zoals bijvoorbeeld het veel gekochte Vanguard S&P 500 Index ETF waarvoor je rond de € 80 betaalt, worden hierdoor toegankelijk voor beleggers met een kleiner budget. Zo kun je ook met een relatief klein budget op maandelijkse basis beleggen in verschillende ETF’s en het beleggingsrisico minimaliseren door te spreiden. Beginnende beleggers met een budget van bijvoorbeeld € 75,- per maand, kunnen niet altijd beleggen in ETF’s met een relatief hoge waarde. Fractioneel beleggen maakt deze prijzigere ETF’s voor ieder budget toegankelijk.

BUX introduceert in totaal 20 fractionele Europese ETF’s. Naast de fractionele ETF’s, heeft BUX ook nog eens 95 nieuwe fractionele Amerikaanse aandelen toegevoegd aan het al bestaande aanbod. Bekende namen onder de Amerikaanse aandelen die vanaf nu ook in fracties beschikbaar zijn, zijn onder andere Mastercard, Pepsico en IBM. In de toekomst wordt frationeel beleggen in Europese aandelen ook beschikbaar.

Met de komst van fractionele ETF’s kunnen we nog meer beleggers helpen om een betere financiële toekomst op te bouwen. Uit de populariteit van fractioneel beleggen blijkt dat de moderne belegger innovatieve beleggingsmogelijkheden omarmt. Met BUX leiden wij de weg van innovatie in de brokerwereld, door vernieuwende beleggingsproducten zoals fractionele aandelen, ETF’s en crypto in één app aan te bieden. Zo kunnen klanten bij BUX hun beleggingsreis inrichten met de producten die bij ze passen, zegt Yorick Naeff, CEO van BUX.
Met de introductie van fractioneel beleggen wordt beleggen voor iedereen toegankelijk gemaakt. Met van onze unieke fractionele trading service ondersteunen wij onze zakelijke klanten om innovatieve beleggingsoplossingen op de kapitaalmarkten aan te bieden, zodat al hun klanten kunnen profiteren. Met de introductie van fractionele Europese producten, stellen wij onze zakelijke klanten in staat om ook op de Europese kapitaalmarkten toegankelijke  beleggingsoplossingen voor de particuliere belegger aan te bieden, zegt Jan Bart de Boer, CCO bij ABN Amro Clearing.

Moderne belegger kiest voor fractioneel beleggen

Fractioneel beleggen wint enorm aan populariteit onder beleggers bij BUX. Van alle orders blijkt bijna 1 op de 7 orders een aankoop van een fractioneel aandeel, sinds de introductie van fractioneel beleggen drie maanden geleden. De onbetwiste favoriet onder de fractionele Amerikaanse aandelen is Tesla. Onder alle leeftijdscategorieën is de elektrische autofabrikant het meest aangekochte fractionele aandeel. Een opvallend verschil is dat onder vrouwelijke beleggers Beyond Meat en Walt Disney een plek in de top 10 van meest gekochte fractionele aandelen hebben, in plaats van NVIDA en Shopify onder mannelijke beleggers.

NL Top 10 Fractionele aandelen.png

-Einde-

OVER BUX

Met meer dan 650.000 klanten is BUX Europa's snelst groeiende neobroker. Sinds 2014 maakt BUX het Europeanen gemakkelijk en betaalbaar om meer met hun geld te doen. Met BUX Zero, kunnen beleggers sinds 2019 in aandelen en ETF’s investeren zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Ierland en Spanje. Het volledige assortiment van BUX-producten, waaronder BUX Crypto waarmee gebruikers kunnen beleggen in echte cryptocurrencies, en BUX X, waar gebruikers kunnen handelen in contracts for difference (CFD's), is beschikbaar in meerdere landen in Europa. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.