BUX kondigt geslaagde rebranding van BUX Zero naar BUX aan

bux-press-release-rebranding-NL.png
  • BUX hernoemt vlaggenschipapplicatie van BUX Zero naar BUX.
  • Het doel van BUX blijft om klanten te helpen vermogen op te bouwen op de lange termijn, maar de focus verschuift van prijsleider naar het toegankelijker maken van financiële markten en het nog intuïtiever maken van de applicatie dan het al is.

Amsterdam, 22 mei 2023 - BUX, Europa's snelst groeiende neobroker, heeft vandaag de rebranding van beleggingsapplicatie BUX Zero naar BUX voltooid. Deze rebranding is de volgende stap in BUX’ strategie om te committeren aan haar vlaggenschipapplicatie en zo gebruikers te helpen bij het structureel opbouwen van vermogen.

"In het verleden hebben we ons altijd gericht op prijsleiderschap", zegt Yorick Naeff, CEO van BUX. "We groeien als bedrijf en zijn een meer geavanceerde speler geworden. Dit willen we weerspiegelen in de merknaam. Het weglaten van Zero toont onze toewijding aan deze vlaggenschipapplicatie en laat zien dat we meer zijn dan alleen een prijsleider. Wat we vooral zijn, is hét platform dat helpt met het vormgeven van een financiële toekomst. Zo ontwikkelen we continu door op geautomatiseerd beleggen, rente op niet-geïnvesteerd geld en toegang tot talrijke activaklassen."

De verandering van BUX Zero naar BUX volgt op de eerdere naamswijziging van BUX' derivatenhandelsplatform BUX X naar Stryk om een duidelijker onderscheid aan te geven tussen enerzijds het beleggingsplatform voor de lange termijn en anderzijds het handelsplatform voor de korte termijn.

Over BUX’ applicatie

Met meer dan een miljoen gebruikers is BUX een toonaangevende neobroker in Europa. Klanten van BUX kunnen in hun eigen taal via één mobiele applicatie beleggen in (fractionele) aandelen, ETF's, ETC's en cryptovaluta. Het aanmaken van een rekening op mobiel of desktop duurt gemiddeld vijf minuten. De missie van BUX is om beleggen gemakkelijk en betaalbaar te maken voor iedereen door mensen in staat te stellen betere financiële beslissingen te nemen, ongeacht hun doelen.

BUX is één van Europa’s snelst groeiende neobrokers en hard op weg om dé toonaangevende mobiele broker van Europa te worden. Met haar intuïtieve beleggingsapp maakt BUX beleggen makkelijker en betaalbaarder voor iedereen. Met BUX kunnen beleggers sinds 2019 in fractionele aandelen, ETF’s en cryptocurrencies investeren, ook kan beleggen op de automatische piloot gezet worden via het BUX Spaarplan. BUX is op dit moment beschikbaar in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Oostenrijk en Ierland. De fintech scale-up heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.