BUX benoemt Álvaro Vidal als Country Manager voor Spanje

Àlvaro Vidal, Country Manager Spain, BUX.jpg
  • jpg
  • Alvaro Vidal treedt toe met als doel het marktaandeel in Spanje, de snelst groeiende markt waarin het bedrijf actief is, explosief uit te breiden.
  • De nieuwe voorman van Spanje heeft meer dan tien jaar ervaring in fintech en heeft uitgebreide kennis van de financiële markt en particuliere beleggers.
  • De komst van Vidal volgt op de recente benoemingen van Dan Zbijowski, de Chief Marketing Officer van het bedrijf, Mark Lamers als Chief Financial Officer en Erin Stewart als Head of People & Culture.

Amsterdam, 24 mei 2022 - BUX, een van Europa's snelst groeiende mobiele brokers, maakt vandaag bekent dat het Álvaro Vidal aanstelt als nieuwe Country Manager voor de Spaanse markt. Spanje is de snelst groeiende markt waarin de BUX Zero app wordt aangeboden, sinds de beleggingsapp daar werd gelanceerd in november 2021.

Vidal brengt meer dan tien jaar ervaring in fintech met zich mee en heeft uitgebreide kennis van de financiële markt en particuliere beleggers. Voorheen was hij Head of Spain bij online broker DeGiro, waar hij betrokken was bij de groei van de broker vanaf de lancering in het land in 2014 tot 2018. Daarna werkte hij bij ING als verantwoordelijke voor de broker NARANJA.

We zijn verheugd om Álvaro Vidal te verwelkomen als onze nieuwe Country Manager in Spanje. Met Vidal’s uitgebreide achtergrond en kennis over de financiële markt in huis, zijn we ervan overtuigd dat we onze marktaandeel in Spanje explosief kunnen uitbreiden. Met een toename van meer dan 333% in ons klantenbestand in Spanje sinds de eerste week van de lancering van BUX Zero, willen we met Vidal ons huidige momentum vasthouden en verder groeien, aldus Yorick Naeff, CEO van BUX.

Ondanks dat BUX Zero pas kort geleden is gelanceerd in Spanje, is het nu al een van de meest toonaangevende beleggingsapps in het land. De focus van BUX op het toegankelijker maken van beleggen maakte de keuze voor mij makkelijk om voor het bedrijf te komen werken. Ook de ontwikkeling van tools om financiële kennis onder Spanjaarden te verbeteren sprak mij erg aan omdat het iets is wat essentieel is voor de jongere generaties, aldus Álvaro Vidal, Country Manager van Spanje. Er is enorm veel groeipotentie voor BUX in Spanje. Ik kijk ernaar uit om aan de slag te gaan en om een solide team op te bouwen, waarmee we de grote hoeveelheid Spanjaarden die geïntersseerd zijn in beleggen, ETF’s en cryptocurrencies te kunnen voorzien met een alles-in-één beleggingsapp.

De komst van Álvaro Vidal volgt op de recente benoemingen van Dan Zbijowski, Chief Marketing Officer van het bedrijf, Mark Lamers als Chief Financial Ofifcer en Erin Stewart als Head of People and Culture.

-Einde-

OVER BUX

Met meer dan 700.000 klanten is BUX Europa's snelst groeiende neobroker. Sinds 2014 maakt BUX het Europeanen gemakkelijk en betaalbaar om meer met hun geld te doen. Met BUX Zero, kunnen beleggers sinds 2019 in aandelen en ETF’s investeren zonder dat ze daarvoor commissie betalen. BUX Zero is op dit moment beschikbaar in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, België, Ierland en Spanje. Het volledige assortiment van BUX-producten, waaronder BUX Crypto waarmee gebruikers kunnen beleggen in echte cryptocurrencies, en BUX X, waar gebruikers kunnen handelen in contracts for difference (CFD's), is beschikbaar in meerdere landen in Europa. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en wordt gesteund door enkele van de meest prominente internationale durfkapitaal bedrijven.